مدیر فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف توسعه و ارتقا زیرساخت آموزش های مجازی دانشگاه حکیم سبزواری شد.

دکتر بقائی نژاد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه افزود: ۲۴ میلیارد ریال از این اعتبار مالی، به تازگی صرف خرید تجهيزات زير ساختي شامل اعتباري بالغ بر ۲۴ ميليارد ريال، تجهيزات زير ساختي شامل يك دستگاه سرور پرقدرت نسل ۱۰با ۱۱۲ هسته پردازشی و ۱ترابایت حافظه، یک سوئيچ پرسرعت ۱۰Gbps و  ماژول های حافظه خريداري شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در روزهای ابتدایی سال نیز ۷ میلیارد ریال اعتبار صرف خریداری یک سرور نسل ۹ با ۹۶ هسته پردازشی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه و دیگر تجهیزات شد.

مدیر فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه گفت: با ورود و نصب علاوه بر افزايش بيش از ۱۰۰% توان پردازشي و زيرساخت مركز داده دانشگاه، پايداري و قابليت اطمينان ارائه سرويس هاي دانشگاه نيز بهبود يافت

این مقام مسئول اظهار داشت: با نصب و پيكره بندي ده ها سرويس مجازي و طراحي معماري توزيع شده براي سرويس هاي آموزش مجازي امكان ارائه خدمات برخط مطلوب تر و همچنين گسترش آن ميسر شده است.

دکتر بقائی نژآد با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه به طور ميانگين در طول روزهاي كاري هفته تعداد بيش ۵۰۰۰ كاربر در بيش از ۳۰۰ كلاس مجازي بر بستر آموزش مجازي دانشگاه شركت مي كنند، خاطرنشان کرد: این رقم در روزهاي مياني هفته كه تراكم كلاسه بيشتر است اين تعداد به بيش از ۶۰۰۰ كاربر و ۴۰۰ كلاس نیز مي رسد.

مدیر فناوری دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه اميدوار هستيم كه حوزه فناوري اطلاعات دانشگاه توانسته باشد رسالت خود در اين برهه زماني و بحران به وجود آمده ايفا كرده باشد، افزود: در پايان لازم است كه از تلاشهاي مسئولانه و دلسوزانه كليه همكاران و کارشناسان حوزه مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه كمال تقدير و تشكر را داشته باشم.