رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین این دانشگاه و  سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد.

دکتر علی اصغر مولوی با اعلام این خبر به روابط عمومی دانشگاه گفت: این تفاهم نامه به منظور حفظ و تحکیم روابط موثر سازمان یافته بین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و دانشگاه حکیم سبزواری در جهت بهره گیری از ظرفیت های مختلف دو طرف برای تحقق اهداف مشترک منعقد شد.

 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هدف از امضای این تفاهم نامه را انجام همکاری‌های مشترک پژوهشی فرهنگی آموزشی بین دانشگاه و جهاد با بهره مندی از امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، تجربه و تخصص و فضاهای فیزیکی برشمرد.

دکتر مولوی در ادامه به زمینه‌های همکاری مشترک طرفین در تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی دفتر سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری به منظور پیگیری مستمر و تسهیل همکاری‌ها از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: تاسیس دفتر سازمان دانشجویان و خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) و خبرگزاری بین المللی قرآن بین المللی قرآن (ایکنا) در دانشگاه، طراحی و اجرای یک برنامه هدفمند پژوهشی و فناورانه مشترک درسه محور علوم تجربی، فنی مهندسی و علوم انسانی، انجام پژوهش‌های مشترک کاربردی موردنیاز جامعه مبتنی بر برنامه ها و علایق طرفین بهره‌مندی متقابل از کادر نیروی انسانی اعم از اعضای هیئت علمی و غیر هیات علمی از جمله زمینه های همکاری های مشترک در تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: همچنین فراهم نمودن امکان استفاده از منابع علمی پژوهشی آزمایشگاهی و تجهیزات مرتبط برای محققین طرفین، همکاری مشترک در برگزاری میزگردهای علمی سمپوزیوم و همایش های علمی پژوهشی، همکاری در طراحی و اجرای کارگاه ها و دوره های آموزشی و تحصیلات تکمیلی، همکاری در طراحی و اجرای فعالیت‌های بین‌المللی، همکاری در خصوص تالیف ترجمه و انتشار کتب و نشریات علمی پژوهشی و امکان استفاده دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه برای انجام پایان نامه های تحصیلی در راستای اهداف تحقیقاتی جهاد دیگر زمینه های همکاری های مشترک این تفاهم نامه است.