جلسه آغازین سال ۱۳۹۷ به دعوت و پیشنهاد ریاست دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور استادان دانشکده، آقای دکتر محمدکاظم علوی، ریاست دانشکده، آقای دکترخاتمی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه، آقای دکتر فرزانه کُرد، معاون پژوهشی دانشگاه، آقای دکتر صیانتی، معاون پژوهشی دانشگاه، آقای دکتر قدسی، مدیر امور آموزشی دانشگاه، و آقای دکتر طیبی، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، در روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ در محل تالار اسرار برگزار گردید.

در این جلسه، ضمن قرائت آیاتی از کلام اله مجید و برگزاری سنت دیدارهای رسمی نوروزی میان همکاران دانشگاه و تاکید بر هم افزایی و همفکری مستمر برای پیشبرد مؤثرتر اهداف و رسالت دانشگاه، مسئولان به ارائه برخی گزارشها و سپس بررسی موضوعات پیشنهادی و یا سئوالات مطروحه همکاران پرداختند.
در این جلسه، جناب آقای دکتر فرزانه کُرد، ضمن ارائه برخی گزارشها از دستاوردهای اخیر عرصه پژوهش، توجه اعضای هیئت علمی را به اهمیت روزافزون مطالعات میان رشته ای و نیز انجام طرحهای ارتباط دهنده دانشگاه با صنعت و جامعه، بسیار ضروری دانستند. همچنین ایشان تلاش برای مدیریت هزینه ها و پرهیز از هزینه های غیر ضروری را امری با اهمیت توصیف کردند و سپس به پرسشها و دیدگاه های همکاران در خصوص موضوعاتی مانند انجام فرصتهای مطالعاتی، نحوه تخصیص گرنتها و … پرداختند.
در ادامه، جناب آقای دکتر صیانتی نیز به گزارشی از دستاوردهای عرصه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداختند و از جمله با اشاره به توانمندیهای فراوان انجمنهای علمی، از فعالیتهای برخی انجمنها، مانند انجمن علمی گروه معماری، که به مرمت برخی بناهای شهر سبزوار مانند خانه امین التجار پرداخته و کارنامه مطلوبی در عرصه پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرده اند، قدردانی نمودند.
در این جلسه، آقای دکتر قدسی با تاکید بر اهمیت آموزش در کنار عرصه های دیگری چون پژوهش و فرهنگ، توجه به عرصه های آموزشی، به ویژه در مقطع زیربنایی کارشناسی را بسیار مهم توصیف کرده و بر ضرورت توانمندی استادان در مهارتهای جانبی برای احاطه کامل روانشناختی بر روند تدریس و تربیت دانشجو تاکید کردند.
آقای دکتر طیبی نیز گزارشی از تحولات و اصلاحات ساختار آموزشی ارائه کردند و از برنامه های آتی عرصه آموزش، مانند برنامه در دست اجرای هوشمندسازی سامانه آموزشی و راه اندازی آن در آینده نزدیک خبر دادند.
همچنین آقای دکتر برزویی خواستار تداوم جلسات همفکری استادان برای نقش آفرینی بیشتر استادان برای دستیابی به راهکارهای مؤثری در موضوعات مهم اجتماعی مانند اشتغال جوانان تحصیلکرده شدند.
در پایان، آقای دکتر علوی ضمن تقدیر از میهمانان دانشکده و ارائه نظراتی مانند ضرورت نظم و ارتقای هر چه بیشتر برای کیفیت فرایند آموزش، ابراز امیدواری کردند با رویکرد مثبت مسئولان دانشگاه، چنین جلسات مشابهی به روال در دانشکده برگزار گردد.
منبع : وب سایت دانشکده الهیات و معارف اسلامی