نهمین جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی سربداران دوشنبه در محل فرمانداری سبزوار برگزار شد.
مهندس احمد برادران فرماندار سبزوار در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش، همکاری و مساعدتی که از سوی اعضای شورا و دستگاه های مرتبط با برگزاری کنگره صورت گرفته، روند اجرایی این همایش بسیار مطلوب و مثبت است.

فرماندار سبزوار ضمن اعلام انتخاب یک روز به عنوان ‘سربداران’ در سالنامه رسمی کشور، در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت:
نامیدن روزی به نام سربداران، به عنوان نخستین قیام شیعی در ایران، در حقیقت یادآوری هویت دینی و تاریخی ملت ایران در جنگ با قوم مغول و بر افراشتن پرچم اسلام راستین است.

رئیس دانشگاه حکیم نیز در این جلسه به اتمام فرایند داوری ها اشاره کرد و گفت: تعداد قطعی مقالات رسیده به دبیرخانه ۲۵۰ مقاله است که در این بین ۱۹۰مقاله برای داوری فرستاده شده که ۱۱۰ مقاله آن پذیرش شده است، که این خود یک رکورد بسیار خوب برای یک همایش علمی می باشد که از بین این تعداد و در طی روزهای برگزاری کنگره صاحبان ۶۵  مقاله برتر  در سه سالن مجزا به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

دکتر حدادنیا همچنین از حضور دانشمندان و محققان بین المللی به عنوان سخنران ویژه در این همایش خبر داد و گفت:
تدوین و چاپ کتاب مجموعه مقالات برگزیده به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی در ۳۵۰ صفحه و کتاب گفتگوها و پیام های مهم همایش نیز در ۸۰ صفحه به پایان رسیده است.

همچنین با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار است زنگ سربداران نیز در روز چهارشنبه هفته جاری به صورت همزمان در مدارس استان نواخته شود.

مهندس برادران با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک فرصت مهم برای شهرستان سبزوار محسوب می شود، یادآورشد:

با هماهنگی صورت گرفته، قرار است در روزهای برگزاری همایش، بخش هایی از مجموعه تلویزیونی سربداران نیز از طریق سیما پخش شود.