دانشگاه حکیم سبزواری حضور پررنگی در نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشهد ( ایرانکام ۹۵ ) دارد و در مدت زمان کوتاهی که از برپایی این رویداد می گذرد توانسته تعاملات موثر و مفیدی را در راستای ارائه و نشان دادن  توانمندی های خود در زمینه فناوری اطلاعات و ایده های دانش بنیان داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نمایشگاه شهر هوشمند ۱۲ شهریور در مشهد آغاز به کار کرد و غرفه شهر هوشمند سبزوار با مشارکت فرمانداری، شهرداری و دانشگاه حکیم سبزواری در این نمایشگاه دایر شد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در حاشیه ی برپایی این نمایشگاه در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: در این نمایشگاه حوزه فناوری اطلاعات و شرکت های وابسته به  مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری به ارائه  توانمندی ها، طرح های پژوهشی ،محصولات و  آخرین دستاوردهای خود در زمینه ی  دیتا، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی خدمات شهری می پردازند.

دکتر رضا سهیلی راد با اشاره به استقبال بازدید کنندگان از غرفه سبزوار در این نمایشگاه تصریح کرد: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری  در این رویداد طرح ها و ایده های دانش بنیان شرکت های تابعه خود از جمله طرح سامانه ی هوشمند اتوماسیون شهری، سامانه هوشمند مرغداری، سامانه مکانی Gis ، بازوی ربات پوما و کنترل دور موتور و پروژکتور به وسیله نرم افزارهای آندروید را ارائه  کرده است.

وی با اشاره به نصب چندنمایشگر در غرفه سبزوار جهت نشان دادن توانمندی های دانشگاه به بازدیدکنندگان،افزود: خوشبختانه اقبال از غرفه دانشگاه خوب بوده و کارشناسان حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه به معرفی توانایی های دانشگاه و شرکت های خود به بازدیدکنندگان می پردازند و بازار بحث و گفتگو و  بررسی راه های توسعه همکاری های در حاشیه این نمایشگاه رونق خوبی دارد.

وی ادامه داد: در این رویداد تجهیزات مربوط به دولت و آموزش الکترونیک، مدارس هوشمند، خرید آنلاین وتمامی فعالیتهای حوزه ی وب اعم از طراحی، آنالیز و تحلیل  در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد:همچنین مدیریت ادمین ها و هاست ها، سخت افراز و شبکه های کامپیوتری و نیز روش ها و تجهیزات شهر الکترونیک در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ۱۲ تا  ۱۶ شهریور ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی مشهد، پذیرای علاقه مندان به حوزه فناوری اطلاعات و صنایع وابسته می باشد.

گفتنی است دبیرخانه علمی شهر هوشمند سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری قرار دارد.