رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در مراسم گرامی داشت روز جهانی کارگر گفت: کارگران سرمایه‌های ارزشمند انسانی و زمینه‌ساز دستیابی به خودکفایی و شکوفایی اقتصادی و صنعتی کشور هستند. IMG_20160513_001140

دکتر جواد حدادنیا در این ابتدای این مراسم ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر با بیان اینکه حیات جامعه مرهون و مدیون تلاش کارگران است افزود: اکثریت قشر جامعه ما را کارگران تشکیل می‌دهند که با تلاش خود در حوزه‌های مختلف در راستای توانمندسازی اقتصاد کشور گام برمی‌دارند.

وی یا با اشاره به این موضوع که باید  به گونه ای رفتار کنیم که صرف نظر از هر قانون و آیین نامه ای، وجدانی آسوده و خیال راحت و احساس رضایت از عملکرد خود داشته باشیم، تاکید کرد: بی شک اگر همه ما پیرو قانون محبت و همدلی  باشیم، این همدلی و همراهی  سبب خواهد شد همگی به رشد و تعالی برسیم.

وی ادامه داد: ما نیز در دانشگاه حکیم سبزواری این قانون را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و همگان به این اعتقاد داریم که دانشگاه مال ماست و فرزندان ما وارث این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری همگی دست به دست هم  داده اند تا محیطی داشته باشیم سرشار از نشاط ، محیطی پویا و فعال که همواره و با عنایات حق تعالی در جهت بالندگی و رشد روز افزون و توسعه یافتگی گام برداریم.

وی افزود: بی شک انجام درست وظایف در این مجموعه باعث می شود تا چرخ و محورهای توسعه دانشگاه شتاب گیرد، که اگر اینچنین شود همگی از این ارتقاء و از این توسعه نفع خواهند برد.

دکتر حدادنیا خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که دنیا مانند کوهی است که عمل ما همانند صدایی است که در این کوه می پیچد و ما انعکاس آن را دریافت می کنیم و البته شدت و ضعف و شادی و غم این انعکاس به خود ما و عملکرد مان ارتباط دارد.

IMG_20160513_001134

کارگران موتور محرکه و توسعه جوامع مدرن هستند

معاون مدیرکل و رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مراسم  با تاکید بر اینکه کارگران موتور محرکه و توسعه جوامع مدرن هستند گفت: اهمیت جایگاه کار  با حیات انسان عجین شده است  و در جوامع امروز هر آنچه که پیشرفت و توسعه حاصل می شود مرهون کسانی است که کار می کنند.

عقیل مختاری افزود: امروزه کار به صورت یک مسئله فرهنگی و ارزشی جلوه کرده و به صورت نمادی برای ارتباط اندیشه، عمل و ارتباطات اجتماعی یک جامعه و تمدن محسوب می شود.

وی تاکید کرد: به واقع جوامع امروزی را از نوع کارکردن و چگونه کارکردن افراد آن جامعه ارزش گذاری می کنند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید در جهت رفع دغدغه های این قشر کارگر عمل کرد، افزود: امنیت شغلی یکی از مهمترین دغدغه هایی است که باید برای این قشر حاصل شود زیرا کارکردن در محیط امن کاری سبب بالا رفتن راندمان کاری و بهره وری و هم افزایی خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با صحبت هایی که با مدیریت و مسئولان و کارفرمایان دانشگاه داشتیم باید اذعان کنم دانشگاه حکیم گام های خوبی را در جهت رفع دغدغه ها و فراهم آوردن محیط بانشاط و خوب را برای قشر همکاران زحمت کش خود فراهم کرده که این خود جای تقدیر دارد.

مختاری خاطرنشان کرد: انتظاری که می رود که بستر خلاقیت کاری و کارآفرینی برای کارگزران فراهم شود و ایده های کارآمد این عزیزان برای انجام کارها مورد استفاده قرار بگیرد.

IMG_20160513_001128

نقش موثر کارگران  در اهداف عالیه و حرکت پرشتاب دانشگاه در جهت توسعه

معاون اداری مالی دانشگاه نیز در ادامه مراسم با اعلام اینکه  این مجلس به پاس خدمات نیروهای خدوم و زحمتکش شاغل در دانشگاه برپا شده گفت: کارگران نقش بسیار موثری در اهداف عالیه دانشگاه و حرکت پرشتاب دانشگاه در جهت توسعه دارند .

دکتر عبدالرحیم عسکری با اشاره به اینکه این حرکت در دو سال اخیر و تحت لوای مدیریت جدید شتاب بیشتری به خود دیده است، عنوان کرد: شما همکاران زحمت کش به عنوان بازوان پرتوان دانشگاه و نیروی محرکه دانشگاه به شمار می آید که بر شتاب این حرکت رو به رشد می افزایید.

وی در ادامه با ارائه آمارهایی از فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته نمودار آماری فعالیت های دانشگاه همگی رو به رشد و ارتقاء است و آمارها در عرصه فعالیت هایی که شما عزیزان انجام می دهیدرشد بسیار خوبی را نشان می دهد.

معاون اداری مالی دانشگاه کارگران از ارزشمند‌ترین طبقه و سودمند‌ترین گروه در جامعه‏‌ها هستند، اظهار کرد: چرخ عظیم صنعت با دست تواناى کارگران در حرکت و چرخش است.

گفتنی است در این مراسم که با حضور پورشور همکاران زحمت کش دانشگاه و خانواده های ایشان همراه بود از کارگران نمونه حوزه های مختلف دانتشگاه با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم هم اکنون بر روی اینجا کیلک کنید.IMG_20160513_001148
IMG_20160513_001202
IMG_20160513_001207