مراسم رسمی نواختن زنگ سربداران ساعت ۹:۳۰ صبح چهارشنبه در مدرسه نمونه سربداران، باحضور دکترحدادنیا، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و تعدادی از مسئولان و اساتید دانشگاه های این شهرستان و با قرائت پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره سربداران اظهار کرد: برگزاری این مراسم یاد آور مجاهدت و ایثارگری مردان و زنانی است که با تمسک بر آموزه های قیام عاشورا در برابر حکام ستمگر ایستادند.
احمد برادران افزود: شیعی بودن این قیام از مهمترین ابعاد آن است که سبب شده تا یاد و نام سربداران در طول تاریخ جاودانه بماند.
وی با بیان اینکه امروز ما وظیفه مهمی در شناساندن این قیام تاریخی و ابعاد مهم آن دربین دانش آموزان داریم گفت: امیدواریم برگزاری این کنگره بتواند گامی بزرگ در شناخت ابعاد تاریخی این قیام برای فرزندانمان بردارد.
دبیر کنگره بین المللی سربداران گفت: نواخته شدن زنگ سربداران در مدارس سراسر مدارس خراسان رضوی از سوی دبیرخانه کنگره به شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهاد داده شد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.
دکتر جواد حدادنیا افزود: علاوه بر نواخته شدن زنگ سربداران ثبت یک روز در تقویم رسمی کشور به نام سربداران نیز از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی بود که امیدواریم با پیگیری هایی که انجام خواهد گرفت، این مهم در شورای فرهنگ عمومی کشور نیز به تصویب برسد.
گفتنی است زنگ سربداران امروز در ۲۸۷ مورد از مدارس سبزوار به صدا در آمده است.