سرپرست اداره امور خوابگاه های دانشگاه حکیم سبزواری  از رونمایی سامانه ی جدید الکترونیکی خوابگاه های  این دانشگاه خبر داد.

اعظم آذین فرد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه این سامانه را کانال ارتباطی مستقیمی برای ارتباط  دانشجویان و سرپرستان خوابگاه ها و ارائه خدمات بهتر به آنها دانست و گفت: در راستای رسالت دانشگاه حکیم سبزواری و در جهت ارائه خدمات با سرعت و کیفیت بالا به دانشجویان و جلوگیری از  رفت و آمدها و هزینه های اضافی از سامانه ی جدید خوابگاه های دانشگاه در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

وی افزود: این سامانه به صورت سیستمی یکپارچه می باشد و دانشجو  تمامی مراحل ثبت نام  خود از جمله  درخواست اولیه، پرکردن فرم امتیاز بندی  و انتخاب اتاق را در بستری الکترونیکی در این سامانه انجام می دهد و همچنین دانشجوی متقاضی خوابگاه در هر زمان می تواند روند رسیدگی به تقاضای خود را  پیگیری کند.

در همین راستا مهندس علی کفاش کارشناس فناوری معاونت دانشجویی نیز با تشریح مزیت های راه اندازی این سامانه به روابط عمومی دانشگاه گفت: هدف اصلی ما در طراحی این سامانه تسهیل در روند رسیدگی به تقاضای  دانشجویان متقاضی خوابگاه بود، همچنین بنا داشتیم سیستم کاری اداره خوابگاه ها را از حالت سنتی خارج و به سمت الکترونیکی کردن پیش ببریم.

وی تصریح کرد: با راه اندازی کامل این سامانه در روند انتخاب خوابگاه توسط دانشجو  تسهیل به وجود می آید از طرفی با توجه به شاخص ها و پارامترهای در نظر گرفته شده در این سامانه توزیع عادلانه ای در ارائه اتاق ها به دانشجویان متقاضی صورت می پذیرد.

مهندس کفاش در ادامه  با اشاره به سابقه ی چندین ساله این دانشگاه در استفاده از فن آوری اطلاعات در فرایندهای اداری، اظهار داشت: با رونمایی از این سامانه، کلیه دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشگاه می توانند از خدمات این سامانه استفاده نمایند.

وی در ادامه افزود: اساس کار در این سامانه اقدام توسط دانشجو می باشد و پس از تهیه درخواست کلیه مسیرهای طی شده توسط متقاضی قابل رصد است.

مهندس کفاش حذف نامه نگاری کاغذی، افزایش سرعت، صحت و سلامت فرایندهای اداری و تکریم ارباب رجوع را از جمله مزیت های این طرح برشمرد.

وی همچنین  تصریح کرد: نکته مهم در این بحث، طراحی بومی این سامانه توسط حوزه معاونت  دانشجویی و حوزه فن آوری اطلاعات دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: طرح اولیه این سامانه توسط حوزه ی معاونت  دانشجویی پیشنهاد و طراحی شده و با همکاری و پشتیبانی حوزه ی فن آوری اطلاعات، بستر راه اندازی آن فراهم شد.

گفتنی است ظرفیت خوابگاه های دانشگاه حکیم سبزواری  ۳۰۰۰نفر می باشد از این تعداد ۲۳۰۰نفر دختران و ۷۰۰نفر پسران از خدمات  خوابگاه های این دانشگاه بهره می برند.