مراسم تقدیر از دانشجویان برگزیده دانشگاه حکیم سبزواری در مرحله کشوری سی وسومین جشنواره قران و عترت و دانشجویان راه یافته به مرحله کشوری این مسابقات  با حضور دانشجویان منتخب، رئیس دانشگاه، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، مدیر فرهنگی و اعضای شورای  فرهنگی دانشگاه  برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه این مراسم در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به موفقیت های سالانه دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه های قرانی، گفت: در مراسم امروز از سه دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری که در مرحله کشوری سی و سومین جشنواره قران و عترت حائز کسب مقام شده بودند و شش دانشجوی دانشگاه که با کسب مقام در مرحله منطقه ای به منطقه کشوری راه یافته بودند، تقدیر شد.

دکتر صیانتی ادامه داد: در سی و سومین جشنواره قران و عترت دانشجویان سراسر کشور زینب ضیادوست رتبه اول قرائت به روش تحقیق در بخش خواهران، زهراسادات مشکانی رتبه دوم سبک زندگی اسلامی و محمدرضا جاهدی نیا رتبه دوم حفظ کل قران کریم در بخش برادران را به خود اختصاص دادند.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: بی شک کسب مقام های کشوری و منطقه ای  نشان از پتانسیل بالای دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه های قرانی است و  این پتانسیل محتاج توجه بیشتری است.

 دکتر حسن صیانتی افزود: در سال جاری در راستای استفاده از توانمندی های حداکثری در دانشگاه، از گروه آموزشی قران و حدیث نیز برای ترغیب و آماده سازی دانشجویان جهت حضور در مسابقات استفاده شد که خوشبختانه طی این همکاری ثمربخش توانستیم علاوه بر کسب امتیازات و مقام های مرحله منطقه ای، به افتخارات خوبی در مرحله کشوری نیز دست یابیم.

  لازم به یادآوری است در سی و سومین جشنواره قران و عترت دانشجویان کشور قریب به ۴۵۰ دانشجو از دانشگاه های سراسر کشور در رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحلیل و تحقیق و نیز اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن و سایر موارد با یکدیگر به رقابت پرداختند.