معاون مدیرآموزشی دانشگاه حکیم سبزواری با تبیین جزئیات برگزاری کنکور ۹۵ در این دانشگاه گفت:  ۴۸۵۰ داوطلب سبزواری  در کنکور سراسری ۹۵،  ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان حوزه مرکزی شهرستان بایکدیگر به رقابت پرداختند.

 مهدی ضیایی در گفتگو با روابط عمومی در خصوص برگزاری کنکور سراسری امسال در دانشگاه ، با بیان این‌که آزمون سراسری از فعالیت‌های حساس و مهم حوزه معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است ، اظهار کرد: کنکور سراسری در پنج گروه ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه برگزار شد که داوطلبان یکی از گروه‌های ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانستند در یکی از ۲ گروه هنر و زبان نیز شرکت کنند.

وی افزود: این آزمون در چهار نیم‌روز در پنج‌شنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ تیرماه) برگزار شد که صبح پنج‌شنبه آزمون داوطلبان گروه ریاضی و انسانی، صبح جمعه آزمون گروه تجربی، عصر پنج‌شنبه آزمون گروه هنر و عصر جمعه نیز آزمون گروه زبان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ضیایی با اعلام اینکه بیشترین دواطلبان آزمون امسال در شهرستان سبزوار  را داوطلبان گروه تجربی با ۲۵۲۵ نفر تشکیل داده اند عنوان داشت: حدود ۵۲ درصد از کل شرکت کنندگان این دوره از آزمون سراسری در شهرستان را داوطلبان گروه آموزشی تجربی به خود اختصاص داده اند.

  وی همچنین تعداد داوطلبان گروه آموزشی علوم ریاضی را ۵۱۹، علوم انسانی ۶۹۵ ، هنر ۲۸۷ و زبان های خارجی را ۶۸۲ داوطلب عنوان کرد.

معاون مدیر آموزشی دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری طی سه سال گذشته به صورت متوالی به عنوان حوزه برتر کشوری در امر برگزاری کنکور انتخاب و در سال ۹۴ به عنوان حوزه ممتاز کشور برگزیده شد، یادآور شد: دانشگاه حکیم سبزواری به‌عنوان یکی از دو حوزه اصلی  برگزاری آزمون سراسری  استان خراسان رضوی  هر ساله تلاش می‌کند مساعدترین شرایط را برای داوطلبان فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه علاوه بر این‌که حوزه مرکزی در شهرستان سبزوار است، مخزن اصلی دفترچه‌های کنکور در غرب  استان نیز می باشد و دفترچه های کنکور در شهرستان های جوین، جغتای، کاشمر و بردسکن تحت نظارت دانشگاه حکیم سبزواری توزیع، جمع آوری و شمارش می شوند.