نشست هم اندیشی هیات رئیسه با مسئولان حوزه معاونت دانشجویی و  سرپرستان اداره امور خوابگاه­ها  صبح امروز  برگزار شد.

 در ابتدای این نشست، معاون دانشجویی گزارشی از عملکرد اداره خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ارائه کرد و از عظم جدی این معاونت جهت تغییر رویکرد اداره خوابگاه ها از ترم آینده خبر داد.

دکتر علیرضا انتظاری همچنین با اشاره به اینکه حوزه دانشجویی به دنبال مدرن سازی امور مرتبط به خوابگاه ها می باشد، خواستار حمایت و مساعدت ویژه رئیس دانشگاه برای اجرای برنامه های آتی این  معاونت در حوزه خوابگاه ها شد.

در ادامه دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از عملکرد سرپرستان امور خوابگاه ها در سال تحصیلی گذشته گفت: بی شک سرپرستان خوابگاه ها را در خط مقدم ارتباط با دانشجویان می باشند و از این حیث وظیفه خطیری بر دوش دارند.

وی با اشاره به اینکه  همدلی و مهربانی با دانشجویان سبب خواهد شد خوابگاه به محلی امن جهت آسایش و آرامش و تحصیل  دانشجویان بدل شود افزود: تردید نداشته باشید با این همدلی  و همراهی گامی بلند در جهت تعالی دانشگاه برداشته خواهد شد که بی شک تعالی دانشگاه تعالی خود ما را نیز در بر خواهد د اشت.

رئیس دانشگاه همچنین تاکید کرد: وجود خوابگاه ها در دانشگاه ها ضمن ایجاد محیطی آرام و مفید برای تحصیل دانشجویان، یک محیط فرهنگی بسیار مناسب برای تزکیه و تربیت این قشر در خصوص آموزه های فرهنگی در زمینه های مختلف به شمار می رود.

در ادامه این نشست مدیر حراست دانشگاه با اشاره به برخی آسیب ها و معضلات در خوابگاه ها  به بیان راهکارهایی در جهت رفع مشکلات دانشجویان خوابگاهی برای سرپرستان خوابگاه ها پرداخت و گفت: هدف از این نشست ها رفع برخی آسیب ها و  تامین آسودگی خاطر خانواده های دانشجویان است.

هادی نصرتی پور همچنین از سرپرستان خوابگاه ها خواست با نظارت دقیق و مدبرانه  و حسن رفتار با دانشجویان خوابگاهی زمینه ایجاد فضایی امن و آرام را برای دانشجویان فراهم آورند.

وی با اشاره به وظایف حراست دانشگاه  در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام ، حفظ نظم و انسجام در مجموعه دانشگاه و جلوگیری از انحراف و تخلف در امور ، تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود که دانشجو به این باور برسد که خوابگاه  خانه ی دوم  زندگی اوست و ضمن دقت در انتخاب هم اتاقی، نمادهای زندگی سالم همراه با آرامش را در آن جاری سازد.

 مدیر دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست در صحبت هایی با اشاره به جمعیت ۳۰۰۰ نفری دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه حکیم سبزواری به خدمات ارائه شده از سوی اداره خوابگاه ها و حوزه معاونت دانشجویی به این دانشجویان اشاره کرد.

علی ذاکری راه اندازی فرم الکتریکی گزارش روزانه خوابگاه ها در اتوماسیون اداری، تدوین برنامه بازدید منظم کارشناسان خوابگاه ها از دفاتر سرپرستی و ایجاد سامانه اعلام نواقص خوابگاهی را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد.

 گفتنی است در پایان نشست کارکنان و سرپرستان اداره خوابگاه ها به بیان نظرات و مسائل مورد نظر خود با هیات رئیسه پرداختند.