همایش و نمایشگاه صنعت سیمان و افق پیش رو با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

همایش و نمایشگاه صنعت سیمان و افق پیش رو با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری و به همت شرکت سیمان سبزوار، سایت سیمان ایران و ماهنامه علمی فنی اقتصادی سیمان در مرکز همایش های بین المللی رازی تهران برگزار شد.

 

این همایش که از ۱۹ تا ۲۱ آذر ماه ۹۴ ادامه داشت، با حضور مهمانانی از شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا و چین دارای نمایشگاه (۲۰ شرکت) و شرکت های ایرانی (۸۰ شرکت) وجه ای خاص پیدا کرد.

دراین همایش حدود ۷۰۰ شرکت کننده در چهار کارگاه برگزار شده در دو بخش خارجی و داخلی آخرین دستاوردهای علمی صنعت سیمان را به اشتراک گذاشتند.

 

مراسم افتتاحیه همایش با حضور جمعی از دانشگاهیان و صاحبان صنایع سیمان و صنعتگران و خیر مقدم توسط آقای دکتر مولوی معاون پژوهشی دانشگاه آغاز شد و پس از آن آقای دکتر فامیلی، پدر بتن ایران با موضوع سیمان و توسعه ی پایدار سخنرانی کرد و با ارایه مقالات پذیرفته شده و نیز بازدید از نمایشگاه و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با صنعت روانکاری و روانکاری تخصصی در صنعت سیمان توسط شرکت نفت پارس ادامه یافت.

در دومین روز از همایش نیز پس از ارایه مقالات و همچنین بازدید از نمایشگاه جانبی ، آقای مهندس عاشوری معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مورد حمل و نقل ریلی سیمان سخنرانی کرد و در ادامه مقاله ها ارایه و همچنین برگزاری دو گارگاه آموزشی با عنوان بررسی کاربرد انواع SEAL، بررسی خرابی و مشکلات اقتصادی SEALING و … توسط کارشناسان کشور سوئیس برگزار گردید.

آخرین روز همایش نیز با برگزاری کارگاه آموزشی توسط آقایان آندریا سهند، دکتراستفانزی من با موضوع استفاده ازتکنولوژی های فرآیند شرکت کی،اچ،دی، باتوجه ویژه به بهره وری هزینه و سخنرانی آقای دکتر گودرزی با موضوع رویه های بتنی و کاربردهای نوین سیمان ادامه یافت.

مراسم اختتامیه نیز با سخنرانی آقای دکتر بخشی مسوول سایت سیمان ایران با بررسی وضعیت سیمان آغاز و در ادامه با تجلیل از پیشکسوتان صنعت سیمان از جمله آقای دکتر کرباسیان، مهندس پیروز، مهندس پزشکی و همچنین قدردانی از آقای مهندس بکائیان برای تالیفات متعدد در زمینه سیمان دامه یافت و پس از آن به مقاله های برتر و همچنین غرفه های برتر حاضر در نمایشگاه جوایزی اهدا گردید.