دکترعلی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مراتب تأثر و تأسف خود را از درگذشت استاد علوی‌مقدم طی پیامی به مراسم خاکسپاری آن مرحوم اعلام کردند.

پیام تسلیت رئیس مجلس به‌مناسبت درگذشت استاد علوی‌مقدم

 متن پیام  رئیس مجلس بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم موجب تأسف گردید.
دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم نویسنده، پژوهشگر و استاد مسلم زبان و ادبیات فارسی بودند که در طی سالهای متمادی به تربیت دانشجویان و تدریس به شیفتگان ادبیات فارسی پرداختند و در زمینه تحقیق و پژوهش در این رشته  آثار ماندگار و درخشانی به‌ویژه در زمینه اعتلای زبان فارسی در دنیا از خویش برجای گذاشتند. ایشان به عنوان چهره فرهیخته زبان و ادبیات فارسی در زمینه علوم انسانی نیز تلاشهای فراوانی داشتند که بیانگر اشتیاق و علاقه به کسب دانش و فرهنگ می‌باشد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این شخصیت نام‌آور به جامعه فرهنگی، ادبی و دانشگاهی کشور، مردم شریف سبزوار و خانواده محترم برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و جزای خیر از درگاه خداوند مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

درپی درگذشت استاد سید محمد علوی مقدم، دکتر عبدالرضا باقری “قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری” طی پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بازگشت همه به سوی اوست

 

با کمال تاسف باخبر شدم که استاد فرزانه و دانشمند دکتر محمد علوی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو وابسته به دانشگاه حکیم سبزواری از میان ما رفت. ایشان که مظهر حسن خلق و ادب نفس و درس بودند عمر پربرکت خود را در راه تدریس و تحقیق سپری کردند و شاگردان بسیاری تربیت کردند که اکنون استادان دانشگاه های ما هستند انشاءا..اجر این تلاش ها در درگاه خداوند  نصیبشان خواهد شد. ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگوار آن مرحوم و همکاران دانشگاهی، شاگردان و ارداتمندان ایشان، از درگاه خداوند متعال، علو درجات، مغفرت و شادی روح، آن مرحوم را مسالت و برای خانواده محترم استاد، صبر و سلامتی آرزو دارم. اینجانب در ایام مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد از محضر بزرگوارانی چون ایشان همواره بهره مند می شدم و از آن مرحوم خاطرات خوشی دارم که فراموش نخواهد شد. یادش گرامی باد.

با ارزوی توفیق الهی

عبدالرضا باقری

قائم مقام وزیر