عضو هیات علمی و مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری  از انتشار دومین کتاب تالیفی خود با نام  “زیست شناسی سلولی “خبر داد.

دکتر جعفر وطن دوست،در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: کتاب “زیست شناسی سلولی ” در ۸ فصل و ۳۶۰ صفحه منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سالهای بسیاری که مشغول تدریس زیست شناسی سلولی بودم، دغدغه بسیاری برای طراحی کتابی اجمالی، مبتنی بر ساده نویسی با تاکید بر مفاهیم بنیادی داشتم، افزود: سعی کردم در این کتاب حاصل تجربیات خود را در طول ۱۰ سال فعالیت خود در این زمینه را  جمع آوری نموده و در دسترس مخاطبین قرار دهم.

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه با تاکید بر اینکه طراحی کتاب حاضر به گونه ای است که مطالب آن تا حدامکان واضح باشند و سعی شده است تا جایی که ممکن است ساده و مختصر نوشته شود یادآور شد:  از طرفی با توجه به پیشرفت های روزافزون در زمینه علوم سلولی و مولکولی، سعی شده است تا حد امکان بر این تکنیک ها و پیشرفت ها نیز تاکید شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این کتاب شامل هشت فصل است که در فصل های ابتدایی مبانی پایه و در فصل های  پایانی پیشرفت های جدید در این زمینه ذکر شده است.

دکتر وطن دوست همچنین عنوان داشت: کتاب زیست شناسی سلولی در راستای کتاب قبلی بنده (مروری بر بیولوژی مولکولی) که در سال ۱۳۸۴ از طریق انتشارات دانشگاه رازی کرمانشاه به چاپ رسیده است می باشد که آن کتاب نیز به چاپ سوم رسیده است.

وی در خاتمه گفت: صمیمانه از شورای پژوهشی دانشگاه و ریاست محترم دانشکده علوم پایه که در انتشار این کتاب همکاری بسیار خوبی با بنده داشتند  تشکر می کنم همچنین از راهنمایی های ارزنده و بی دریغ همکار و دوست گرامیم، دکتر مجید مومنی مقدم  کمال سپاس و قدردانی را دارم.

 
صفحه اینستاگرام رسمی خبرگزاری دانشجو                                              عضویت در صفحه رسمی اینستاگرام اخبار دانشگاه حکیم سبزواری