بیست و ششمین نشست روسای دانشگاه های شبکه دانشگاه های جامع استان با حضور استاندار خراسان رضوی و به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری صبح روز سه شنبه ۱۰ مهرماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرماندار ویژه سبزوار ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: این شهرستان دارای توانمندیهای زیادی در حوزه های مختلف علمی و صنعتی است و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی آن تحصیل می کنند.

احمد برادران افزود: سبزوار به عنوان نخستین شهر در خراسان رضوی سند توسعه را که یک برنامه راهبردی است تدوین و اجرا کرد.

اجرای طرح توسعه روستایی نیز در سه روستای سبزوار بر مبنای ظرفیتهای روستایی و برای نخستین بار در سطح استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همایش کشوری بازآفرینی محلات ناکارآمد نیز به عنوان نخستین شهر کشور به صورت آزمایشی در سبزوار برگزار و تاکنون ۱۳۰ اقدام برای بهسازی و توانمندسازی حاشیه این شهر انجام شده است.

فرماندار سبزوار گفت: با پیگیریهای انجام شده و اخذ مجوز از وزارت ارتباطات نیز اجرای طرح شهر هوشمند در سبزوار به کمک دستگاههای مختلف شهرستان در حال اجرا است.

سپس دکتر علی اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، علمی و پژوهشی  این دانشگاه پرداخت.

دکتر علی اصغر مولوی با تاکید بر اینکه  اولویت این دانشگاه برندسازی در حوزه آموزش و پژوهش است ، گفت: برای تحقق آن افزایش تبادلات علمی با دانشگاههای معتبر خارجی تقویت می شود.

وی  افزود: استادان دانشگاه حکیم سبزواری برای برندسازی دانشگاه و افزایش کیفیت آموزش و پژوهش تاکنون ۳۰ گرنت بین المللی از دانشگاههای معتبر جهان کسب کرده اند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: ۱۶ محقق پسادکترا، انعقاد ۶۰ قرارداد ارتباط با صنعت و جامعه و اخذ ۱۰ بورس تحصیلی از دانشگاه پاریس بخشهایی دیگر از افتخارات دانشگاه حکیم سبزواری هستند.

در ادامه این  نشست دکتر کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در گزارشی وضعیت آموزش عالی استان در شروع سال تحصیلی را برای جاضران در جلسه تشریح کرد.

پس از آن دکتر ملک زاده گزارش نهایی آیین نامه جشنواره علمی رضوی و برنامه های پیش روی این جشنواره و مهندس خلیلی، مدیرکل فناوری استان نیز گزارشی در خصوص حمایت وزارت ارتباطات از دومین جشنواره علمی رضوی را ارائه دادند.

در ادامه استاندار خراسان رضوی به عنوان آخرین سخنران نشست به بیان بیاناتی پرداختند( جهت مشاهده متن سخنان استاندار بر روی اینجا کلیک کنید.)

گفتنی است این برای اولین بار از زمان برگزاری نشست  های روسای دانشگاه های شبکه دانشگاه های جامع استان بود که این نشست در شهری به غیر از مشهد برگزار می شد.

 

[foogallery id=”3911264″]