مسئول مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه حکیم سبزواری گفت: طرح “پایش سلامت جسم و روان” ۲۷۳۲دانشجوی جدیدالورود دانشگاه حکیم سبزورای  اجرا می‌شود.

دکتر ابرهیم نامنی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه، با اشاره به اینکه طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان جدیدالورود امسال نیز همچوم سالهای گذشته برای کلیه  دانشجویان ورودی ۹۵-۹۶ در تمامی مقاطع تحصیلی انجام می شود، اظهار داشت: این طرح  در  دو مرحله شامل پایش سلامت دانشجویان از نظر سلامت جسمی- بهداشتی و ارزیابی سلامت روان  دانشجویان نو ورود در یک بازه زمانی دو ماهه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در این طرح پرسش نامه هایی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد که مواردی چون  سلامت فردی، عادات غذایی، سابقهٔ پزشکی دانشجویان در آن بررسی می شود.

وی ادامه داد:  همچنین، ارزیابی عملکرد جسمانی، اندازه گیری قد، وزن و فشار خون، ، معاینه دهان و دندان، ارزیابی کار‌شناس از سلامت روان دانشجو، ارزیابی  روان شناس از سلامت  دانشجو صورت می‌گیرد و در ‌‌نهایت اگر دانشجو دارای مشکلات در روان و جسم باشد به پزشک و مشاور مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ارجاع داده می‌شود.

دکتر نامنی هدف از اجرای این طرح را دستیابی به نیم رخی از سلامت جسمی و روانی دانشجو بر اساس ارزیابی داده ها و معاینات پزشکی عنوان کرد و یادآور شد:در پایان  اطلاعات جمع آوری شده به دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم ارسال می شود.

مسئول مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه حضور دانشجویان نو ورود  در این طرح  جهت درج اطلاعات در پرونده دانشجویی الزامی است،  و عدم شرکت در این طرح دانشجویان را با محدودیت هایی در ارائه خدمات رفاهی مواجهه می کند، یادآور شد: به تمامی دانشجویان جدیدالورود توصیه می کنیم در این طرح بر اساس زمان‌بندی دو ماهه  اعلام شده شرکت کرده و فرصت شرکت در این طرح را به روز های آخر اجرای این مهم موکول نکنند.

وی همچنین از روسای دانشکده ها  خواست  در اطلاع رسانی این طرح برای دانشجویان جدید الورود خود با مرکز مشاوره و بهداشت دانشگاه همکاری کنند.

گفتنی است دانشجویان جدیدالورود  می توانند جهت کسب اطلاعات شرکت در این طرح به سایت معاونت دانشجویی به آدرس http://www.hsu.ac.ir/md مراجعه فرمایند.