مراسم بازگشایی خوابگاه های دانشجویی و پایان عملیات بهسازی و نوسازی خوابگاه اندیشه  صبح امروز  با حضور هنرمندان، مسئولین شهری و دانشگاه برگزار شد.

معاون معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه  حکیم سبزواری در حاشیه این مراسم به روابط عمومی دانشگاه  گفت: مجتمع خوابگاهی اندیشه در فاصله تعطیلات و  با کار مستمر شبانه روزی و جهادی حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و  با همکاری تمامی قسمت های دانشگاه بازسازی و نوسازی کامل شد.
دکتر حسن صیانتی افزود: هدف اصلی مجموعه مدیریتی دانشگاه از تعمیرات اساسی  و بهسازی خوابگاه ها، ایجاد محیطی آرام و  فراهم آوردن بستر مساعد جهت فراگیری بهتر آموزش ها و شکوفایی و کمال فردی دانشجویان  در محیط دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع خوابگاهی پسرانه اندیشه در سال ۱۳۸۵ مورد بهره برداری قرار گرفت و استفاده ۱۰ ساله از این خوابگاه باعث استهلاک امکانات و تجهیزات آن شده بود، افزود: در طی این عمیات بهسازی و نوسازی اساسی خوابگاه صورت گرفت   و  به تسهیلات رفاهی موجود در خوابگاه افزایش پیدا کرد.

دکتر صیانتی با یادآوری این نکته که بر اساس برآوردهای قبلی مدت زمان  تعمیرات اساسی مجتمع  اندیشه حدود ۶ ماه اعلام شده بود، عنوان کرد: خوشبختانه توانستیم  با تدابیر مناسب و همفکری و همدلی تمامی حوزه های دانشگاه توانستیم در یک بازه حدودا۲ ماهه با حساسیت  بالا و دقت نظر و کیفیت مناسب، کار بازسازی و تعمیرات اساسی این  خوابگاه به پایان رسید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه  با تاکید بر اینکه تعمیرات اساسی بر اساس نیاز سنجی و تعیین اولویت های رفاهی دانشجویان در این مجتمع انجام گرفت، ادامه داد: عملیات بهسازی این خوابگاه شامل تعمیر ساختار فیزیکی و توسعه اتاق های هر واحد، تغییر ساختار و بهسازی کامل آشپزخانه هر واحد، بهسازی سرویس های بهداشتی، تعویض لوله های مربوط به شبکه آب و فاضلاب، تعویض پنجره های هر واحد و تبدیل آنها به  پنجره دوجداره  جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و آلودگی صوتی، نقاشی ساختمان ها، بهسازی محوطه خوابگاه، ساخت سالن اجتماعات، تعمیر واحدها ( تعویض موکت، گاز، یخچال و …)، بهسازی محوطه خوابگاه، بهسازی دفتر سرپرستی و درگاه وروردی به خوابگاه  بود.

دکتر صیانتی خاطرنشان کرد: خوابگاه اندیشه  دارای ۱۲ بلوک می باشد و هر بلوک ۴ واحد  را شامل می شود که جمعا ۶۷۲ نفر دانشجوی پسر در این مجموعه سکونت می یابند.

 
وی با اشاره به بهسازی و تغییراتی که در فصل تابستان خوابگاه ولیعصر و گلستان صورت گرفته، افزود: در راستای افزایش زیبایی بصری خوابگاه های دانشجویی امروز از تندیس زیبایی که ساخته دست استاد مجمسه ساز شهیر شهرمان استاد ماستیانی، در فضای ورودی خوابگاه گلستان رو نمایی شد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از زحمات  جناب آقای زرفانی مدیر امور اداری و مالی و جناب آقای همایی مدیر اداره فنی تعمیر و نگهداری ساختمانها و تاسیسات دانشگاه در امر بازسازی و بهسازی خوابگاه ها تقدیر شد.