در هشتاد و یکمین جلسه شورا با حضور دو هسته فناور در دوره رشد مقدماتی موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این جلسه با حضور دو هسته فناور با ایده های محوری طراحی و ساخت برد بخاری مخصوص ماشین های سنگین و  سامانه مدیریت و آبیاری کشور در دوره رشد مقدماتی موافقت و این دو واحد فناور به جمع واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری پیوست.

هسته فناور به نمایندگی آقای جواد امیر پور با ایده محوری طراحی و ساخت برد بخاری مخصوص ماشین های سنگین

یکی از مشکلات بزرگ رانندگان ماشین های سنگین در زمستان نداشتن بخاری برای حالتی که ماشین خاموش و داخل کابین سرد می شود میباشد.برد ساخته شده توسط این هسته فناور بخاری شهری را به بخاری قابل استفاده در ماشین تبدیل میکند که بسیار مورد استقبال رانندگان عزیز قرار گرفته است.

هسته فناور پیشتازان کویر نوبهار به نمایندگی آقای ولی زاده با ایده محوری سامانه مدیریت و آبیاری کشور

از خصوصیات اولین سامانه مدیریت و نوبت دهی آبیاری کشور : پردازش لحظه ای ،اطلاع رسانی هوشمند،کاربردی بودن ،دقت، سادگی و مورد اطمینان بودن محصول جزء ویژگی ها است . این برنامه که روی گوشی تلفن همراه افراد نصب می شود به عنوان یک ابزار کاری مورد استفاده قرار می گیرد و بخاطر ایجاد شفافیت اطلاعاتی در یک منطقه کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.
علاوه بر آن میتوان داده ها و اطلاعات دقیقی که در این سیستم جمع آوری می شود را به عنوان یک ویژگی منحصر بفرد نام برد زیرا که تاکنون اطلاعات دقیقی از داده های کشاورزی در کشور وجود نداشته است.این سیستم یک برنامه کاربردی هوشمند است که با تکنولوژی های روز برنامه نویسی شده است.