۴ عنوان افتخارآمیز در پنجمین جشنواره ملی حرکت

انجمن علمی مرمت و احیای بناهای تاریخی: برگزیده در فعالیت های آموزشی

انجمن مکانیک:برگزیده در بخش  اختراع

خانم طیبه مهر آبادی:کارشناس برگزیده انجمن های علمی در سراسر کشور

آقای علی فتحی: دبیر برگزیده شورای دبیران در سراسر کشور

 

در مراسم افتتاحيه اين جشنواره  دکتر جلیل دارا مديركل دفتر فرهنگي وزارت علوم تحقيقات و فناوري،  ضمن عرض ادب به دانشجویان و مسئولین و همچنین احترام به ساحت مقدس شهدای علم اعلام داشت: برای پیشرفت روزافزون هر جامعه، علم و تولید فناوری حرف اول را می زند…

طبق گفته ایشان امسال ۸۰ دانشگاه از سراسر کشور در این جشنواره شرکت داشتند. آثار ارائه شده‌ی این دانشگاه ها به دبیرخانه دریافت آثار انجمن‌های علمی  به ۲۸ هزار اثر رسیده است که نسبت به سال گذشته با افزایش آمار آثار روبرو بوده ایم.

وی همچنین اعلام داشت  ۱۵۸ اثر به عنوان آثار برگزیده در این جشنواره معرفی خواهندشد که در سه بخش فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، شرکت‌ها و موسسات حامی انجمن‌های علمی و یاری دهندگان جشنواره از آنها تقدیربعمل خواهد آمد.

ایشان با توجه به افزایش سطح کیفی آثار ارائه شده به دبیرخانه نوید این را دادند که به زودی سامانه دریافت ابداعات، ابتکارات، خلاقیت ها و نوآوری های انجمن‌های علمی در وزارت علوم،به جهت آسایش دانشجویان در پروسه ی ثبت و ضبط ابتکارات واختراعات دانشجویان راه اندازی می شود.

در مراسم اختتامیه،درنهم آبان ماه سال ۱۳۹۱در سالن کنفرانس دانشگاه شهید بهشتی تمام دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور گردهم جمع شدند، تا نتیجه تلاش یک ساله خود را ببینند. ابتدا آقای دکتر سید مهدی سیدی(معاون علمی وپژوهشی دفتر ریاست جمهوری)سخنرانی را قرائت کردند که ضمن خسته نباشید هم به مسئولان و هم به دانشجویان نوید این را داد که از سال آینده به فعالیت هایی که پتانسیل تجاری شدن را داشته باشند، بودجه تخصصی اختصاص خواهد یافت و دانشجویان با همت بیشتری به این دسته از فعالیت‌ها بپردازند. در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه بهشتی، آقای میر احمدی ضمن عرض خیر مقدم به حضار اعلام کرد: امید به بالندگی و پیشرفت هرچه بیشتر علوم انسانی دارد و امید دارد که در سال آینده در جشنواره حرکت، علوم انسانی را هم پای علوم و فنی و مهندسی ببیند.

میان برنامه‌ای نیز برای دانشجویان تدارک دیده شده بود، از جمله گروه سرود ناشنوایان دست های گویا بعد از آن آقای  افشین متقی، دبیر همایش و رئیس انجمن های علمی وزارت طی سخنرانی از تمام دست اندرکارانی که در راه اندازی این جشنواره تلاش کردند، به ویژه از رئیس دانشگاه تهران که چهار دوره میزبان این جشنواره ملی بوده است تشکر کرد و همچنین از ریاست دانشگاه شهید بهشتی و دیگر فعالین در این حوزه قدردانی ویژه‌ای داشت.

در پایان آقای خواجه سروی معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام داشتند که ما با توجه به تحریم ها و کاستی‌هایی که پیش رو داریم، باید همچنان فعالیت‌های علمی و ترویجی خود را ادامه بدهیم و اذعان داشت با توجه کمبود های شدید مالی و حمایتی از آثار دانشجویان،اما همت این عزیزان نشان دهنده ی افزایش ۳۰در صدی کیفی این آثار بوده است که جای مباهات دارد.

دربخش اهدای جوایز، ۴ عنوان افتخارآمیز به انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری به شرح زیر اختصاص یافت:

انجمن علمی مرمت و احیای بناهای تاریخی: برگزیده در فعالیت های آموزشی

انجمن مکانیک:برگزیده در بخش  اختراع

خانم طیبه مهر آبادی:کارشناس برگزیده انجمن های علمی در سراسر کشور

آقای علی فتحی: دبیر برگزیده شورای دبیران در سراسر کشور