برگزاري يادواره شهداي منسوب به کارکنان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه

همزمان با هفته گراميداشت بسيج و در سالگرد تدفين شهداي گمنام دانشگاه، یادواره ۵۴ شهید منسوب به کارکنان، اعضای هیات علمی و شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری دوشنبه شب با حضور جمع کثيري از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دانشگاه و همچنين مسئولان نهادهاي نظامی و انتظامی ،روحانيون شهرستان، بسيجيان، دانشجویان و جمعی از مسئولان دانشگاه در تالار استاد محمد تقي شريعتي، برگزار شد.

IMG_2209

پيش از شروع مراسم، حاضران همزمان با سالگرد تدفين شهداي گمنام دانشگاه، با حضور بر سر مزار آن شهداي گرانقدر و قرائت فاتحه ياد و خاطره آن عزيزان را گرامي داشته و همچنين از نمايشگاهي که به مناسبت هفته بسيج و به همت بسيج دانشجويي دانشگاه بر پا شده بود، بازديد کردند.

سپس مراسم با قرائت قرآن توسط قاري برجسته شهرستان، آقاي طبسي، رسماً آغاز شد.

دکتر عباس محمديان، رئيس دانشگاه حکيم سبزواري به عنوان  اولين سخنران این مراسم معنوی گفت:

IMG_2210

” وظيفه ما در قبال شهدا، الگو گرفتن از این بزرگواران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است و آن چیزی که جوانان ما را در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان بیمه می کند الگو پذیری از شهدا با تبیین راه و رسم و شیوه زندگی این بزرگواران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.”

دکتر محمديان همچنين با اشاره به روحيه شهادت طلبي رزمندگان اسلام افزود:

” اگر این روحیه از گذشته تا به امروز زنده نبود به طور قطع با دسیسه ها و توطئه هایی که دشمنان اسلام چیده بودند، هیچ اثری از انقلاب باقی نمی ماند.

وی اظهار داشت : به برکت خون پاک شهیدان ، رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و وحدت و بصیرت مردم دست به دست هم داد تا انقلاب بماند و روز به روز نیرومندتر شود.

IMG_2265

رییس دانشگاه حکیم سبزواری از جنگ نرم به عنوان جنگی به مراتب سخت تر از جنگ نظامي یاد کرد و گفت : هدف از جنگ نرم تغییر اذهان ، افکار و مغزهای جوانان برای دور شدن از هویت ملی و مذهبی خودشان است که در آن دشمنان اهداف شهیدان و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند اما ما پیش از آنان همچون گذشته درسشان را خوانده ایم و تدابیر لازم را انجام می دهیم .

سپس سردار پيراسته، رزمنده بسيجي و یکی از راویان دوران هشت سال دفاع مقدس طي سخناني به ذکر خاطراتي از شهداي گرانقدر انقلاب پرداخت و با اشاره به آن دوران مقدس گفت :

IMG_2245

” اوج هدیه خدا به جهادگرانش شهادت است که نصیب هر کسی نمی شود، شهدا از همه چیز خود برای کسب رضای خدا گذشتند.

وی با اشاره به ویژگیهای شهدا از جمله شجاعت ، صداقت در کارها و خلوص نیت گفت : ویژگیهای شهدا باعث شد آنان برای همیشه الگوی نسل های بعد باشند .

وی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره شهدا با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست افزود : باید در این مجالس به غیر از خانواده معظم شهدا از بقیه اقشار هم دعوت کنیم .

IMG_2271

وی معرفی شهدا و تبیین سبک زندگی آنها به طور واقعی و نیز انتقال ارزش های دفاع مقدس را برای نسل امروز یک ضرورت دانست.

پخش نماهنگ تصویری از شهداي منسوبين دانشگاه، ارتباط مستقیم تلفنی با پدر معظم یکی از شهدا در بین الحرمین، نمایش عاشورایی، قرائت شعري توسط دکتر فغاني از اساتيد بسيجي و متعهد دانشگاه  و پخش فیلم کوتاه از جمله برنامه های این یادواره بود .

IMG_2227

همچنين در پايان مراسم نيز با حضور مسئولان نظامي و انتظامي و همچنين معاون استاندار و فرماندار سبزوار و برخي روحانيون معزز، از خانواده معظم شهدای این یادواره با اهداي تصویر شهدا تجلیل شد.