برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره قیام سربداران

همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، دومین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی قیام سربداران به دعوت دانشگاه حکیم سبزواری و در محل فرمانداری شهرستان سبزوار با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، ریاست دانشگاه و دبیر کنگره و سایر اعضاء تشکیل و گزارش فعالیت های کنگره به سمع و نظر حاضرین رسید.

دکتر جواد حدادنیا، دبیر کنگره قیام بزرگداشت سربداران با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، با بیان اینکه شورای سیاستگذاری کنگره جلسات متعددی را برگزار کرده است، افزود: در این جلسات پیشنهاد شد تا کنگره در خرداد ماه سال آينده و به مدت یک هفته در شهرستان برگزار شود.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه‌ریزی کنگره در سه بخش با موضوع آیین‌های سنتی شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد تا در صورت صلاحدید، ریاست شورای سیاستگذاری کنگره را نیز استاندار خراسان‌رضوی بپذیرند.

***

مهندس احمد برادران، فرماندار سبزوار نيز در ادامه با بیان اینکه این کنگره باید در خور و شأن حماسه‌سازان این قیام برگزار شود، اظهار کرد: مدیریت سیاسی شهرستان با تمام امکانات در کنار دبیرخانه این کنگره قرار دارد.

وی با بیان اینکه ادارات شهرستان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری در زمینه تبلیغات محیطی و فضاسازی در سطح شهرستان باید در کنار دانشگاه حکیم سبزواری باشد و معاونت اداری مالی شهرداری نیز از روند کار گزارشی را به دبیرخانه کنگره اعلام کند.

برداران با تاکید بر سطح اهمیت موضوع کنگره بزرگداشت قیام سربداران یادآور شد: برگزاری این کنگره در حقیقت یادآوری تشکیل نخستین حکومت شیعه در ایران و یادآور حماسه‌سازی مردم سبزوار در برابر سال‌ها رنج و وحشی‌گری مغولان است.