دکتر جواد حدادنیا در پی به پایان رسیدن مدت مسئولیت خود در سمت ریاست دانشگاه، در نامه ای ضمن تشکر از حسن نظر وزارت علوم در خواست عدم تمدید و پذیرش استعفای خود از این سمت را از وزیر محترم علوم خواستار شد.
متن این نامه بدین شرح است:
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
جناب آقای دکتر غلامی
با سلام
احتراما، به استحضار می رساند که از تاریخ ۱۳۹۲/۹/۲۰ به مدت چهار سال اینجانب مسئولیت دانشگاه حکیم سبزواری را در دولت محترم تدبیر و امید بر عهده دارم و در این مدت تمام تلاش خود را بر عهده گرفتم تا شاخص های آموزش عالی در این دانشگاه ارتقاء پیدا نماید. به گواه آمار و ارقام موجود این شاخص ها از رشد فزاینده ای برخوردار شده اند که امیدوارم تداوم این رشد با سرعت بیشتر در آینده نیز ادامه یابد. از آنجاییکه فرصت مناسبی برای این جانب مهیا گردیده است که بتوانم در فرصت مطالعاتی خارج از کشور به منظور رشد علمی خود حضور پیدا نمایم و در سفر اخیر شخصی خود به خارج از کشور که مجوز آن بر اساس نامه شماره ۴۳۹۰۳ مورخ ۹۶/۹/۲۸ از دفتر محترم وزارتی اخذ گردید، امکان به تعویق انداختن آن مهیا نشد و از آنجاییکه تمدید حکم ریاست یک تعهد چهارساله دیگری را برای اینجانب رقم خواهد زد، ضمن تشکر از حسن نظر جنابعالی بدین وسیله و با توجه به پایان حکم چهارساله اینجانب، در خواست عدم تمدید و پذیرش استعفا دارم و از خداوند متعال سربلندی جنابعالی و آموزش عالی کشور را خواهانم. بی شک این دوران چهارساله مسئولیت که آن را در ابتدا حاصل لطف خداوند به این بنده حقیر می دانم، جزء رضای خداوند و اجرای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید انگیزه دیگری بر آن برای اینجانب مترتب نبوده است که امیدوارم مورد رضای حق تعالی قرار گرفته باشد.
در پایان ضمن تشکر از همه مدیران و مسئولان وزارت متبوع بخاطر همراهی و همکاری ارزشمند ایشان، از همکاران تلاشگر هیات علمی و کارمند خودم در دانشگاه حکیم سبزواری که هرگونه رشد و تعالی این دانشگاه در چهارسال گذشته مدیون تلاشها و همت ایشان است کمال تشکر را دارم و اگر در این مدت اسباب زحمت ایشان را به هر نحوی فراهم نمودم طلب حلالیت دارم. بی شک همراهی و همدلی مدیران منطقه به ویژه امام جمعه معزز شهرستان، معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و نمایندگان محترم مردم شریف سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی در موفقیت ها و عزت دانشگاه حکیم سبزواری نقش به سزایی داشته است که بدین وسیله از همراهی های ایشان کمال تشکر را دارم.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.
دکتر جواد حدادنیا