بیست و دومین سمینار جبر ایران برگزار شد

 

بیست و دومین سمینار جبر ایران با حضور محققان، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی و جمع کثیری از دانشجویان حوزه علوم ریاضی و جبر پس از ۳ روز با برگزاری سخنرانی های علمی و کارگاه های جانبی به کار خود پایان داد.

 

 در مراسم افتتاحیه این سمینار ملی، پس از تلاوت کلام ا… مجید، آقای دکتر عباس محمدیان، رئیس دانشگاه، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه، به ارائه گزارش مختصری از وضعیت علمی- پژوهشی و آموزشی دانشگاه تربیت معلم و همچنین پیشینه تاریخی شهرستان سبزوار پرداخت و با اشاره به برگزاری سمینار جبر ایران در این دانشگاه ، ابراز امیدواری نمود که به توفیق الهی همانند سنوات گذشته این دانشگاه از برگزاری سمینارها و کنفرانس های ملی و بین المللی با مساعی دست اندرکاران و مسئولان اجرایی سربلند و مفتخر  بیرون آید.

 

 سپس آقای دکتر ملک فر، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر کل دفتر وزارتی و مهمان ویژه سمینار، ضمن تجلیل و تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران سمینار، حضور محققان، پژوهشگران و اساتید مبرز علوم ریاضی و جبر را در این گردهمایی، مغتنم شمرد و با اشاره به جایگاه و موقعیت کم نظیر ایران اسلامی در تولید علم و فناوری در گستره ی جهانی، ابراز امیدواری نمود که با تداوم نهضت تولید علم و پشتکار محققان و اندیشمندان، این جایگاه و منزلت هر روز شکوفا تر و مترقی تر گردد.

 

 در ادامه نیز، آقای دکتر استاجی، دبیر سمینار جبر ایران، به ارائه گزارش مختصری از روند برگزاری آن  از ابتدای پذیرش مقالات تا داوری و ارائه به دبیرخانه پرداخت و افزود:

 “هدف از برگزاری این سمینار، ارائه آخرین دستاوردها و پژوهش ها در این حوزه توسط محققان، اساتید و دانشجویان بوده که در بدو امر با استقبال کم نظیر از سوی این عزیزان روبرو گردید به نحوی که از ۱۵ شهریور الی پایان مهر ماه کمیته علمی سمینار از ۳۵۰ نفر از داوطلبان شرکت در آن ثبت نام به عمل آورده و بالغ بر ۲۰۰ مقاله نیز در سه شاخه گروه ها، حلقه ها و ساختارها به دبیرخانه ارسال گردید.

کمیته داوران با تلاش شبانه روزی و دقت نظر پس از بررسی مقالات، موارد گزینش شده با اعتبار بالای علمی را به دبیرخانه سمینار ارسال کرد که پس از بررسی نهایی، تعداد ۸۰ مقاله جهت ارائه و سخنرانی و تعداد ۲۸ مورد نیز جهت پوستر برگزیده شد.”

 

 دکتر استاجی همچنین از برگزاری ۳ کارگاه علمی در حاشیه سمینار خبر داد و همچنین از حامیان مالی سمینار،بانک تجارت و شرکت سیمان لار سبزوار تقدیر کرد.

 

پس از سخنان دبیر همایش نیز از آقای دکتر محمد رضا رجب زاده مقدم، استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۷۳ و از پیش کسوتان و محققان برجسته حوزه علوم ریاضی و جبر و استاد بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین آقای سید محمود طالبیان عضو پیش کسوت هیأت علمی دانشگاه تربیت معلم سبزوار به پاس سال ها زحمات علمی و پژوهشی و آموزش  دانشجویان این رشته تقدیر و تجلیل گردید.

 

 در فواصل سخنرانی ها هم حاضران در جلسه از اجرای ضرب باستانی استاد علی ناری، مرشد برگزیده و بین المللی شهر سبزوار بهره مند گردیدند.

 

 پس از اتمام بخش اول مراسم افتتاحیه نیز آقای دکتر حسین دوستی، استاد و عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه تربیت معلم تهران در بخش گرایش گروه ها و آقای دکتر فریبرز آذرپناه، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش گرایش توپولوژی به عنوان سخنران عمومی، به ایراد سخرانی پرداختند.

 

 سمینار جبر ایران از روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه لغایت روز پنج شنبه ۱۳ بهمن ماه به مدت ۳ روز همراه کارگاه های جانبی و سخنرانی های علمی با حضور اندشمندان و محققان حوزه علوم ریاضی و جبر از سراسر کشور برگزار و به اتمام رسید.