نخستین روز کاری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه حکیم‌ سبزواری با دیدار نوروزی رئیس و هیات رئیسه و همکاران در مهدیه دانشگاه و ادای احترام به مقام شهدای گمنام دانشگاه آغاز شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت علی(ع) و شهادت فرماندهان نظامی ارشد ایران در سوریه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران گرامی در ماه ضیافت الهی و تبریک و تهنیت سال نو ، گفت: امیدوریم از فرصت معنوی این ماه برای خودسازی و انس بیشتر با قرآن بهره لازم را بگیریم.

دکتر زنگنه اسدی ضمن مرور دستاوردهای دانشگاه در سال ۱۴۰۲ افزود: خوشبختانه دانشگاه در سال گذشته پیشرفت های مطلوبی داشته و در تمامی حوزه درخشش خوبی داشته ایم و امیدواریم این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ ادامه یابد و بتوانیم گام های ارزشمندی در جهت ارتقای دانشگاه برداریم.

 رئیس دانشگاه با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال«جهش تولید با مشارکت مردم» اظهارداشت: جامعه دانشگاهی باید با تمام توان در این حوزه ورود پیدا کرده تا بتوانند به نقش‌آفرینی در تحقق منویات رهبری معظم انقلاب و اعتلای نظام مقدس اسلامی ایران بپردازند.

وی با تاکید بر این‌که در بحث مردمی‌سازی تولید در دانشگاه ها، حضور و مشارکت نیروی انسانی اهمیت بسیار دارد افزود: در این مبحث تربیت نیروی انسانی با مشارکت خود نیروی انسانی صورت می گیرد به عبارتی دانشجویان باید در مهارت افزایی، آموزش و پژوهش سهم ایفا کنند و بخشی از برنامه ریزی و مدیریت ها در این حوزه بر عهده دانشجویان باشد.

دکتر زنگنه اسدی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید نیز جامعه دانشگاهی باید نقش مثبت ایفا کنند، گفت: نقش نخبگان دانشگاهی و دانشگاهیان در تولید به ویژه تولید دانش بنیان باید پررنگ شود که این مهم نیز با نشست های هم اندیشی با صاحبان خرد و مشاغل تولیدی ممکن است.

دکتر زنگنه در پایان از برگزاری محفل قرآنی در ماه رمضان و شب های قدر توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری تقدیر کرد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری مولای مقیان حضرت علی (ع) و شهادت سردار زاهدی و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه و تبریک و تهنیت فرارسیدن سال نو به همکاران اظهار امیدواری کرد در سال جدید همچون سال ۱۴۰۲  با تلاش همکاران دانشگاه روند رو به رشدو اعتلای خود را ادامه دهد.

در ادامه همکاران دانشگاهی با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه یاد و نام این عزیزان را گرامی داشتند.