آیین اختتامیه نهمین جشنواره دانشگاهی رویش ویژه دستاوردها و توانمندی های کانون های فرهنگی و اجتماعی با حضور سرپرست دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر زنگنه اسدی در ابتدای این مراسم گفت: سپاس از همکاران حوزه معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه که برگزاری این جشنواره را به عنوان ماموریت و رسالت علمی، فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی خود می‌دانند.

سرپرست دانشگاه افزود: دست مریزاد می گویم به تمام دانشجویان عزیزانی که به دعوت حوزه معاونت دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی لبیک گفتند و با حضور ارزشمند در این جشنواره بر غنای این نگرش علمی- فرهنگی افزودند.

 وی ادامه داد: استحضار دارید که دانشگاه‌ها به عنوان یکی از نهادهای کارآمدپرور در خصوص پرورش انسان متعالی، نیازمند حرکت های رو به رشد هرچه بیشتر است، که یکی از این حرکت ها در جشنواره رویش خودنمایی می کند.

دکتر زنگنه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که دانشجویان دانشگاه‌ها باید از چنین فرصت های بیش از پیش بهره ببرند و ایده‌های خوب خود را در این راستا به بوته آزمایش بگذارند.

 سرپرست دانشگاه گفت: طبیعتاً یک انسان فرهیخته متعالی، در نگاه دانشگاه رو به پیشرفت و توسعه، انسانی است که بتواند در کنار تزکیه به تعلیم تخصصی در شاخص دانشی خود بپردازد و تمام  مهارتهای مورد نیاز را در زمینه این دو مهم کسب کند.

دکتر زنگنه اسدی با تاکید بر اینکه امروزه مهارت افزایی یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه های مطرح جهان است، اظهار داشت: امروزه ما دانشگاهی را می‌توانیم در زمره دانشگاه های برتر در ایران و جهان قلمداد کنیم که دانشجویان و دانش آموخته های آن از توان مهارتی لازم برخوردار باشند به تعبیر ساده تر یک نخبه دانشگاهی نباید منتظر باشد دولت‌ها برایش فرصت شغلی ایجاد کنند، بلکه خود باید به عرصه های اقتصادی ورود نماید و در نقش یک کارآفرین عمل کند.

سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: بنابراین جشنواره ها باید با این هدف زمینه مهارت افزایی برای دانشجویان را فراهم کنند و دانشجویانی که از مهارت بیشتری برخوردار باشند قادر خواهند بود در زمینه نوآوری و کارآفرینی نیز زمینه شکوفایی استعدادهای خود را فراهم کنند و زمینه اشتغال را برای هم میهنان خودشان تدارک ببینند.

وی گفت: خوشبختانه در جشنواره رویش با چنین نگاهی کانون های مختلف هر سال ورود پیدا می‌کند و در بخش‌های مختلف به ایده پردازی ارائه طرح می پردازند و زمینه اعتلای سطح دانشگاه ما را فراهم می‌آورند.

دکتر زنگنه اسدی افزود: امروزه در دنیا دانشگاهی می‌تواند به خود افتخار کند که دانشجویان و دانش آموختگان آن در کنار مباحث تخصصی و دانشی خود، اقدام های ارزشمند کارآفرینانه هم انجام دهند و جشنواره‌هایی مانند جشنواره رویش زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا شما بزرگواران بتوانید در این مسیر درست به پیش روید و آینده ساز موفقی برای رشد و توسعه پایدار پیشرفت ایران و جهان باشید.

معاون مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز در این مراسم گفت: رویش به عنوان یکی از بزگترین جشنواره های دانشگاهی عرصه بروز و ظهور توانمندی ها ودستاوردهای خانواده بزرگ کانون ها و فرصتی بی نظیر  برای تجلی جایگاه و تداوم توسعه آن ها می باشد. 

 سید مهدی دلبری افزود: این جشنواره شامل بخش های رقابتی( فردی وگروهی) و غیر رقابتی، ایده، و کانون برگزیده بود.

وی گفت: ۶۰ آثر به دبیرخانه جشنواره ارسال  و پس از داوری  ۹ اثر برگزیده و ۴ شایسته تقدیر  انتخاب شدند.

اسامی برگزیدگان را اینجا ببینید.