آیین اختتامیه کتاب و نمایشگاه عکس “باغ باقی” با حضور مسولان بنیاد شهید سبزوار و رییس، مدیران و ایثارگران دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با اشاره به تاسیس دانشگاه حکیم سبزواری در بهبوهه دوران جنگ و دفاع مقدس، گفت: سن دانشگاه حکیم سبزورای همزمان با پایان جنگ است و دانشگاه حکیم سبزواری مولود انقلاب و جنگ است.
وی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری مفتخر است که به عنوان یکی از اولین نهادهای کشور اقدام به جمع آوری و تدوین خاطرات ایثارگران خود در قالب کتاب داستان خاطره  کرده است و این اقدام تا پیش از این در کشور بی سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه ایده اولیه تدوین این کتاب در سال ۹۳ مطرح شد،اظهار داشت:  کتاب داستان خاطره ی باغ باقی بیان رشادت و مردانگی مردانی است که به حق واقعیت تاریخ بودند و تاریخ پرافتخار دفاع مقدس را با دلاورمردی و رشادت خود رقم زدند.
دکتر حدادنیا با تشکر از همه دست اندرکاران تدوین کتاب باغ باقی ادامه داد: از همه ایثارگران و دست اندرکاران این کتاب که با همت و تلاش خود باعث شدند خاطرات ارزشمند ایثارگران دانشگاه حکیم سبزواری را در تاریخ این نهاد علمی ماندگار شود، سپاسگزارم.
کتاب «باغ باقی»شامل ۳۳ خاطره از ۲۷ رزمنده و همکاران منتسب به خانواده شهدای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری است که در مدت سه سال به رشته تحریر درآمده است، این کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان، امام جمعه و فرمانده سپاه سبزوار، مسئولین شهری و دانشگاه در نگارستان آفرین دانشگاه حکیم سبزورای رونمایی شد.

[foogallery id=”2820169″]