آیین افتتاح نمایشگاه جاذبه های گردشگری ومعرفی اقوام ایرانی وصنایع دستی با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری، مدیران، مسئولین، اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در این مراسم با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن و توجه  به فرهنگ و آیین های  گذشتگان، گفت: بی شک نگاه  به فرهنگ ایرانی و حفظ و یادآوری این فرهنگ ها موجب اتحاد و یکپارچگی  ما می شود.
حجت الاسلام دکتر سید جواد خاتمی افزود: فرهنگ ما سابقه چندین هزارساله دارد و این فرهنگ غنی نشانه اصالت ایران اسلامی است.
مدیر گروه برنامه ریزی شهری و روستایی دانشگاه نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه از دورن درسی به عنوان مبانی گردشگری خارج شده، گفت: معرفی توانمندی‌های اقوام ایران، بسترسازی جهت توسعه گردشگری در راستای حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت و برداشتن گام کوچکی در جهت توسعه پایدار منطقه ای با اتکا بر قابلیت های گردشگری از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.
دکتر مهدی زنگنه افزود:  این نمایشگاه  به همت دانشجویان برنامه ریزی روستایی۹۴،انجمن علمی جغرافیا وکانون گردشگری برپاشده است
وی ادامه داد: یازده غرفه در نمایشگاه به معرفی  صنایع دستی و جاذبه های گردشگری منطقه و اقوام ایرانی می پردازد.
وی اظهار داشت:همچنین معرفی لباس های سنتی اقوام،  ارائه غذای های سنتی و اجرایی موسیقی سنتی سبزوار از دیگر فعالیت های است که در این نمایشگاه اجرا می شود.
گفتنی است نمایشگاه جاذبه های گردشگری ومعرفی اقوام ایرانی وصنایع دستی تا سه شنبه ۷ آذرماه میزبان علاقمندان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 
[foogallery id=”2878211″]