آیین گرامی داشت روز درختکاری و یادمان مرحوم مهندس هادی کراچی با حضور دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه، مهندس کیانی فرد رئیس اداره منابع طبیعی سبزوار، دانشجویان، اعضای هیات علمی و مسئولین دانشگاهی برگزار شد.

 رئیس دانشگاه در سخنرانی خود در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد ماه مبارک شعبان، از دانشکده جغرافیا و علوم محیطی برای برگزاری سالانه این مراسم تقدیر کرد.

دکتر زنگنه اسدی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم مهندس کراچی استاد فقید دانشگاه به نقش ارزنده وی در تحول در فضای سبز دانشگاه اشاره کرد و افزود: مرحوم کراچی به دلیل تخصص در حوزه جنگلداری و فضای سبز در انتخاب و پایش گونه های درختی و گیاهی سازگار با اقلیم منطقه برای کاشت در فضای سبز این نهاد علمی نقش ویژه ای را ایفا کرد.

رئیس دانشگاه افزود: درختان و فضای سبز به مثابه ریه های پیکره عظیم این سیاره پویا را بازی می کنند که نقش سازند های در پالایش طبیعی و بازسازی محیط دارند.

دکتر زنگنه اسدی افزود: دانشگاه ها و جوامع دانشگاهی جایگاه ویژه ای در زمینه بهبود محیط و آمایش سرزمین در مفهوم حقیقی و توسعه پایدار برای آینده درخشان تر برای کره زمین دارند.

 سخنرانی دکتر هادوی فر، رونمایی از سردیس مرحوم کراچی استاد فقید دانشگاه حکیم سبزواری با حضور خانواده آن مرحوم و تقدیر از پرسنل باغبانی و فضای سبز دانشگاه از برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است در پایان دانشجویان، استادان و همکاران دانشگاه اقدام به غرس نهال در محوطه ی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه نمودند.