استاد رحیم پور ازغدی در  جمع اساتید و دانشگاهیان بسیجی سبزوار گفت: بزرگترین مشکل فعلی کشور نبود حلقه وصل بین ایدئولوژی و استراتژی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه هم اندیشی اساتید و دانشگاهیان بسیجی سبزوار با موضوع آسیب شناسی فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی ایران، با حضور استاد رحیم پور ازغدی در تالار همایش بین المللی بیهقی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

استاد رحیم پور ازغدی در این جلسه بزرگترین مشکل فعلی کشور را نبود حلقه وصل بین ایدئولوژی و استراتژی عنوان کرد و افزود: انقلاب وقتی اتفاق می‌افتد که ساختار سیاسی تغییرناپذیر باشد و در پی آن، بقیه انقلاب‌ها و اصلاح امور اتفاق خواهد افتاد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از نظر ایدئولوژی، بسیار قوی بوده و هست؛ اما در برخی امور موفق، در برخی غیرموفق و در برخی نیمه موفق عمل کرده ایم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دو انحراف در انقلاب ما اتفاق افتاده است، افزود: رفع مشکلات برای یک عده از مسئولین سخت بوده و این‌ها افرادی هستند که ناکارآمدی خود را اینگونه توجیه می‌کنند که شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب درست نبوده است؛ برخی از مسئولین نیز شعاری عمل کرده و حرف‌های بزرگ زدند در حالیکه در انجام امور جزئی نیز عاجز هستند.
وی با اشاره به اینکه مسئولین ما همه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند یادآور شد: این موضوع نقش ارزنده دانشگاه را نمایان می‌کند و شعار دادن، خطر حذف ارزش‌ها را بیشتر می‌کند؛ چون شعار دادن ما غلیظ است و عمل‌ها رقیق اتفاق می‌افتد.

استاد رحیم پور ازغدی ادامه داد: اینجاست که فاصله بین آمار و واقعیت‌ها خطرناک است و این نشان دهنده این است که نظام آموزشی ما در یک جا، دارای خلاء است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اثر استاد در دانشگاه بر دانشجو را بیش از هر کس دیگری دانست که می‌تواند تعلیم و تربیت را در کنار هم به دانشجو بیاموزد و عنوان کرد:  در دانشگاه نقش اول، دوم، سوم و چهارم را استاد ایفا می کند این نقش باید آرمان تا واقعیت را حل کند و نیروی درست در دانشگاه تربیت کند.

گفتنی است این نشست با پرسش و پاسخ استادان با استاد رحیم پور ازغدی پایان یافت.