اعلام آمادگی حوزه علمیه قم برای حمایت معنوی از کنگره بین المللی سربداران

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای خراسان بزرگ در حوزه علمیه در دیدار با دبیر کنگره بین المللی سربداران از حمایت حوزه علمیه قم از برگزاری کنگره بین المللی سربداران خبر داد.
در نشست مشترکی، که با حضور حجت الاسلام سعیدی رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای خراسان بزرگ در حوزه علمیه و دکتر حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر کنگره برگزار شد، راهکارهای جلب حمایت معنوی و ورود طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم در کنگره بین المللی سربداران، بررسی گردید.
در ابتدای این دیدار دکتر جواد حدادنیا ضمن تشریح برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری این کنگره اذعان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ و مسایل فرهنگی، دانشگاه حکیم سبزواری در جهت ایجاد یک حرکت فاخر فرهنگی مبتنی بر آموزه های اسلامی، عزم خود را برای برگزاری کنگره ای علمی در خصوص اولین نهضت شیعی در تاریخ ایران جزم کرد و خوشبختانه این حرکت دانشگاه حکیم سبزواری با استقبال و حمایت دانشگاه ها و نهادهای علمی و پژوهشی بسیاری روبه رو گردید و مقالات بسیاری به کنگره ارسال شده است که کار داوری آنها در حال انجام است و به یاری خداوند این همایش در نیمه پایانی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

photo_2015-11-14_07-33-12
در ادامه حجت الاسلام “سعیدی” اقدامات صورت گرفته را مطلوب دانست و افزود : بدون تردید قیام سربداران نهضتی مانا در تاریخ ایران است که همواره به عنوان هویت اسلامی ایرانی از آن نام برده می شود.
ایشان در این نشست ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط دانشگاه حکیم سبزواری، حمایت حوزه علمیه قم از برگزاری این کنگره را اعلام و از ورود استادان و دانشجویان حوزوی در بحث مباحث پژوهشی و دینی این همایش خبر داد.