دکتر محمد علی زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و حجت الاسلام دکتر سعید جازاری معموئی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع)، با هدف توسعه همکاری‌های علمی و هم افزایی برای تحقق اهداف مشترک تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص این تفاهم نامه به روابط عمومی دانشگاه، گفت: این تفاهم‌نامه به منظور توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و بین المللی دو طرف، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات و همچنین توسعه ارتباطات علمی استادان و دانشجویان دو دانشگاه، منعقد شد.

دکتر محمد علی زنگنه اسدی اظهار داشت: فراهم کردن زمینه‌های بهره‌برداری از ظرفیت های دانشجویی و هیأت علمی دو دانشگاه در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های مشترک، مشارکت در اعطای فرصت‌های مطالعاتی به صورت متقابل، تدوین و ترجمه منابع و متون آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، مشارکت در برگزاری در اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی فرهنگی دیگر کشورها و همچنین مشارکت در جذب و اجرای طرح‌های پژوهشی بین المللی، از مهم ترین محورهای همکاری مطرح شده در این تفاهم‌نامه است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه باب جدیدی در روابط دو دانشگاه  گشوده خواهد شد و زمینه‌ همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی، تحقیقات و فناوری و به صورت ویژه در بخش بین‌الملل فراهم می شود.

مدیر همکاری های علمی، بین المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت:دانشگاه بین المللی اهل بیت میزبان دانشجویانی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ژاپن، اکوادور، هند، پاکستان، عراق، نیجریه و ..است و تصمیم دارد در مهرماه آینده این تنوع جمعیت را به ۳۰ کشور ارتقا دهد.

دکتر علی خوش سیما اظهار داشت: از جمله موضوعات این تفاهم نامه ایجاد دوره های آموزشی مشترک و تبادل دانشجوی بین الملل بین دو دانشگاه است.