فضای مهد کودک دانشگاه مملو از پویایی و نشاطی است که به واسطه کودکان خانواده بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد گردیده است .این فضا که حدود دو سال از افتتاح آن بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت می گذرد ،به همت مدیریت مهد کوثر ،بر پا گردیده و علاوه بر آموزش های رایج مهد کودک به آموزش اخلاق و پرورش قرآنی نیز می پردازد .
در این جلسه ضمن بازدیدی که از مهد کودک توسط مشاور امور بانوان دانشگاه به عمل آمد ، تبادل نظر و گفتگو جهت ارتقاء بهتر مهد نیز صورت پذیرفت و پیشنهاداتی در جهت ارائه خدمات بهتر به کودکان خانواده دانشگاهیان مطرح گردید ،
این پیشنهادات نظیر استفاده از سالن ورزشی در بعضی ساعت همراه با حضور نیروی کارورز و استفاده از مهدیه و سایر فضاهای مناسب دانشگاه برای کودکان بود .
در این جلسه خانم دکتر خاتمی تشریح نمودند که بخش هایی از قانون جوانی جمعیت مستقیما مختص به کودکان و توجه به فضایی جهت ارتباط امن کودک با مادر می باشد و از آنجائیکه کارمندان خانم بعد از ۹ ماه ملزم به حضور در محل کار می باشند ، نیاز به فضایی است که علاوه بر کودکان ۳ سال به بالا، نوزادان بالای ۹ ماه نیز امکان حضور در این محل برای ارتباط بیشتر مادر با کودک را داشته باشند .علاوه بر اینکه اگر امروز دانشجویان را ترغیب به ازدواج می نماییم، لازم است دانشجویان مادر نیز در حین تحصیل، مکانی برای مراقبت از فرزندان خود در زمان کلاسها داشته باشند. که مهد کودک این موضوع را به شکل حضور روزانه و ساعتی کودکان مرتفع نموده است .
یکی از درخواست های مادران در این جلسه امکان دورکاری مادران کارمند در ایام تعطیلات مهد کودک بود که به صورت طرح کشوری در دست پیگیری می باشد .