مهندس مجتبی علوی مقدم، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار صبح امروز با حضور در دانشگاه حکیم سبزواری ضمن بازدید از پروژه های عمرانی این دانشگاه، در نشستی با حضور رئیس و مسئولین دانشگاه به بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مختلف پرداخت.

مهندس علوی مقدم در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه در همه حوزه های منطقه ای باید تاثیر گذار و تعیین کننده باشد، گفت: تجربه داشتن کار اجرایی مهم است اما هر کار اجرایی برای اینکه به نتیجه برسد باید مبنای  علمی و تخصصی داشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار از دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان ظرفیت بزرگ منطقه نام برد و اظهار داشت: اگر رشد و اعتلای علمی و آموزشی و فرهنگی که در دانشگاه ایجاد می شود از دیوارهای دانشگاه به جامعه نفوذ پیدا نکند دانشگاه نتوانسته رسالت اجتماعی خود را  انجام دهد.

وی با اشاره به دغدغه و تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اظهار امیدواری کرد شرایط موجود ناشی از شیوع کرونا سبب غفلت از برگزاری این کرسی ها نشود.

 مهندس علوی مقدم در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات در ماه جاری، افزود: وظیفه دانشگاهیان در این برهه ی مهم تحلیل و بررسی دقیق انتخابات برای جامعه است.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ضمن تشریح دستاوردهای علمی و آمورشی و عمرانی دانشگاه، گفت: در شرایطی که برخی دانشگاه‌های سطح کشور با عدم استقبال دانشجویان مواجه هستند اما خوشبختانه در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو در دانشگاه حکیم سبزواری بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: در حوزه پژوهش سعی کرده ایم در دو محور پژوهش های بین‌المللی در جهت حرکت در مرزهای علم و دانش و گسترش ارتباطات علمی بین المللی و همچنین پژوهش های تقاضا محور در جهت رفع نیازهای منطقه و کشور  حرکت کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون دانشگاه حکیم سبزواری در رتبه بندی تایمز در رتبه ۱۱ دانشگاه جامع و رتبه۱۸ در بین دانشگاه های وزارت علوم قرار گرفته است.