مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری از پیوستن این مرکز به مراکز رشد همکار با پارک علم و فناوری خراسان با هدف راه اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد.

دکتر ریحانه صباغ زاده در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: با امضای توافقنامه همکاری بین روسای پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه حکیم سبزواری و اخذ مصوبه کمیسیون دائمی و هیئت امنای دو سازمان، شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری از فرایندهای حمایتی پارک علم و فناوری خراسان برخوردار خواهند شد.

 

وی با تاکید بر اینکه این همکاری در جهت ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه حکیم سبزواری صورت می گیرد، اظهار داشت: در همین راستا دانشگاه حکیم سبزواری ۱۰ هکتار از اراضی ضلع جنوب غربی پردیس خود را با دسترسی مستقل برای احداث و راه اندازی پردیس علم و فناوری درنظر گرفته و مجوز لازم را اخذ نموده است.

 

دکتر صباغ زاده با اشاره به اینکه کلیه فرآیندهای عملیاتی، اجرایی و حمایتی پارک علم و فناوری خراسان از این پس به شرکت‌های پذیرش شده در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری نیز اختصاص داده خواهد شد، افزود: همکاری با مرکز رشد دانشگاه در جهت تسهیل و بهبود فرایندهای جذب، پذیرش و حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه در سطح دانشگاه و شهرستان و بویژه نظارت و ارزیابی شرکت ها موضوع این توافقنامه است.

لازم به یادآوری است مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در حال حاضر ۳۸ واحد فناور مستقر تحت حمایت خود دارد که این واحدها در فضایی به وسعت ۱۲۰۰ مترمربع مشغول فعالیت هستند.