صبح امروز در نشست مشترک دکتر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیات همراه و رئیس اداره ارشاد سبزوار با رئیس و مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری، دو تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی بین دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار منعقد شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه امضای این تفاهم نامه هابه روابط عمومی دانشگاه گفت: نخستین تفاهم نامه در حوزه همکاری های علمی،پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه حکیم سبزواری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به امضا رسید.

دکتر علی اصغر مولوی افزود: پژوهش در حوزه آسیب های اجتماعی و کاربست و پیاده سازی راهکارهای اجرایی در کاهش هنجار ها، تولید محتوای علمی و پژوهشی در حوزه فرهنگ عمومی  و تولید محتوی  سخت افزارو نرم افزار درحوزه فضای مجازی در حوزه اجتماعی و فرهنگی از زمینه های تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: پژوهش و تحلیل محتوایی جریان شناسی فرهنگی جنگ نرم، پژوهش و بررسی و آسیب شناسی و سیاستگذاری ایجابی  گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و پژوهش و مطالعه راهبرد های تقویت بنیان های  آموزشی و تربیتی خانواده  از دیگر زمینه های این تفاهم نامه مشترک است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: در این تقاهم نامه دانشگاه متعهد شد کمیته های علمی و پژوهشی  در حوزه مفاد این تفاهم نامه را تشکیل و اجرایی شدن این مفاد را پیگیری نماید همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز متعهد شد طرح ها و پژوهش های کاربردی دانشگاه را به منظور تصویب و فرایند اجرایی شدن آن در شورای فرهنگ عمومی مطرح و پس از تصویب نسبت به اجرایی شدن آن قرارداد منعقد نماید.

دکتر مولوی در ادامه با اشاره به انعقاد دومین تفاهم نامه با اداره ارشاد اسلامی سبزوار، گفت: همکاری و مشارکت در برگزاری رویداد های هنری، همکاری در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و نشست های تخصصی فرهنگی و هنری  از جمله زمینه های همکاری دو جانبه در این تفاهم نامه است.

وی ايجاد زمينه مناسب براي تجلي استعدادها و برانگيختن خلاقيت و شكوفايي فرهنگی و هنری دانشجويان، همکاری در فعاليت هاي فوق برنامه فرهنگی و هنری، بهره گيري از توان تخصصی جامعه هنری و تقویت و ارتباط مناسب و مکمل بخش فرهنگ  و هنر با دانشگاه را از دیگر زمینه های همکاری این تفاهم نامه مشترک عنوان کرد.