مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در راستای ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، دفتر دانشگاه حکیم سبزواری در شرکت ماشین های الکتریکی جوین(جمکو) افتتاح شد.

دکتر غلامعلی فرزی در گفتگو با روابط عمومی افزود: بی شک افتتاح دفتر دانشگاه حکیم سبزواری در شرکت جمکو، نقطه عطفی در ارتباط موثر دانشگاه و صنعت خواهد بود.

وی ادامه داد: برآنیم که با به ثمر نشستن ارتباط متقابل دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت جمکو، این همکاری دوطرفه را به صورت یک تجربه موفق و الگویی برای سایر دانشگاه ها در سطح وزارت علوم تعریف کنیم.

دکتر فرزی اظهار داشت: چشم انداز ما از گسترش همکاری های مشترک بین دانشگاه و شرکت جمکو، تبدیل سبزوار به قطب ماشین های الکتریکی کشور است.

دکتر فرزی با اشاره به اینکه همکاری های بین دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت جمکو در دو محور شامل همکاری در سطح اعضای هیات علمی و دانشجویان پیگیری خواهد شد، ادامه داد: در بخش دانشجویی برآنیم که دانشجویان را با گذراندن دوره های کارآموزی و آموزش مهارت های هدفمند، برای ورود به بازار کار آماده کنیم و زمینه اشتغال دانشجویان ممتاز در صنعت را فراهم سازیم.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه ارتباط نزدیک و حضور اساتید در بخش صنعت و شرکت های صنعتی سبب آشنایی آن ها با چالش های صنعت خواهد شد، ابراز داشت: معتقدیم اعضای هیات علمی هنگامی که از نزدیک با این چالش ها روبه رو شوند، می توانند برای رفع آنها راه حل های علمی ارائه دهند، همچنین می توانند پایان نامه های دانشجویی را در این مسیر تعریف کنند، از طرف دیگر اساتید می توانند فرصت های مطالعاتی خود را در صنعت بگذرانند.

دکتر فرزی با تاکید بر اینکه سیاست دانشگاه حکیم سبزواری کاربردی کردن رابطه صنعت و دانشگاه است، خاطر نشان کرد: هم اکنون شرکت کابل خودرو و شرکت کشت و صنعت جوین آمادگی حود را جهت ایجاد دفاتر متقابل به دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرده اند و شک نداریم که در آینده نزدیک استقبال شرکت های صنعتی از این طرح بسیار چشمگیر خواهد بود.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری در خاتمه با تشکر از تلاش های رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده برق و مهندسی در راستای افتتاح این دفاتر متقابل، خاطر نشان کرد: بی شک اعضای هیات علمی دانشکده های مهندسی برق و کامپیوتر و فنی و مهندسی می توانند نقش به سزایی در تداوم ارتباط موثر دانشگاه و صنعت داشته باشند.