برای اولین بار آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ، معاون مدیر آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به برگزاری موفق این آزمون، گفت: این آزمون در چهار نوبت صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه (۱۹ و ۲۰ اسفندماه) برگزار شد.
مهدی ضیایی افزود: در این آزمون ۴۴۲ داوطلب شرکت داشتند که از این تعداد ۳۷۸ نفر مرد و ۶۴ نفر زن بودند.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در ۱۱ رشته برگزار شد ادامه داد: این رشته ها شامل عمران ( نظارت)، معماری( نظارت)، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی( نظارت) تاسیسات برقی( نظارت)، معماری ( اجرا)، عمران( اجرا)، تاسیسات مکانیکی( طراحی)، تاسیسات برقی( طراحی)، عمران(محاسبات) معماری( طراحی) بود.
ضیایی با یادآوری این نکته که از این تعداد، آزمون ده رشته به صورت تستی و رشته معماری ( طراحی) به صورت تشریحی بود، ادامه داد: در رشته معماری ( طراحی) ۳۸ داوطلب در آزمون یکسره صبح تا عصر روز جمعه ۲۰ اسفندماه شرکت داشتند.
معاون مدیر آموزشی با اشاره به اینکه آزمون نظام مهندسی این دوره در ۳۱ مرکز استان و ۳۱ شهرستان برگزار شد، گفت: این برای اولین بار بود که این آزمون در شهر سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد و پیش از این داوطلبان سبزواری جهت شرکت در آزمون باید به مشهد عازم می شدند.
وی همچنین به حضور و اظهار رضایت کامل کارشناسان و مسولین سازمان سنجش، اداره کل راه و شهرسازی خراسان و رییس سازمان نظام مهندسی سبزوار از روند برگزاری اولین آزمون نظام مهندسی در دانشگاه حکیم سبزواری اشاره کرد.