دستگاه افزایش‌دهنده‌ی هماهنگی عصب-عضله با استفاده از هوش تقویتی توسط فناوران مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری اختراع شد.

مهندس مهدی مهری مخترع این دستگاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: دستگاه افزایش‌دهنده‌ی هماهنگی عصب-عضله با استفاده از هوش تقویتی یک ابزار ورزشی برای ایجاد هماهنگی بین اعصاب دیداری و شنوایی و اعصاب حرکتی ورزشکاران است.

 وی افزود: همچنین با استفاده از الگوریتم های بکار رفته در این دستگاه این قابلیت برای ما فراهم شده تا با بررسی و پردازش اطلاعات بتوانیم نقاط قوت و ضعف ورزشکاران را شناسایی کنیم و این نقاط را بهبود ببخشیم و متناسب با توانایی هر ورزشکار، تمرین مناسب را به او پیشنهاد دهیم.

مهندس مهری اظهار داشت: این دستگاه شامل چند بخش می‌باشد که توسط یک تبلت کنترل می‌شوند، این بخش‌ها اطلاعات ورزشکاران را دریافت می‌کنند و سپس تبلت با استفاده از الگوریتم یادگیری تقویتی اطلاعات دریافتی از ورزشکاران را تحلیل می‌کند و بر اساس توانایی ورزشکاران، تمرین مناسب را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد، درواقع در این روش تمرین‌ها شخصی‌سازی می‌شود.

 وی ازتشخیص نقاط قوت و ضعف بدن ورزشکاران به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به دخالت انسان، امکان تشخیص توانایی ورزشکار و شخصی‌سازی تمرین‌ها، دقت بالا در تشخیص نقاط قوت و ضعف ، سهولت استفاده برای مربیان و ورزشکاران ، سهولت نصب و بکارگیری در محیط‌های مختلف، انعطاف‌پذیری و قابلیت استفاده در تمرین‌های مختلف ورزشی، جذابیت و متنوع بودن برای کاربران، سهولت در حمل‌ونقل  و برد بالای دستگاه به عنوان بخشی از  برجستگی‌های فنی این دستگاه نام برد. 

مهندس مهری با اشاره به اینکه این دستگاه ثبت اختراع شده است، ادامه داد: این دستگاه می تواند مورد استفاده ورزشکاران در انجام تمرینات ورزشی، فیزیوتراپ ها و معلولین جهت توانبخشی قرار گیرد و نیز قابلیت  استفاده به عنوان یک ابزار تفریحی-ورزشی برای اماکن عمومی، مدارس و مهدکودک ها نیز دارا می باشد.

گفتنی است«دستگاه افزایش‌دهنده‌ی هماهنگی عصب-عضله با استفاده از هوش تقویتی» به عنوان دومین طرح در بین هشت طرح برتر فناورانه استان در نمایشگاه هفته پژوهش استان خراسان رضوی توسط سرپرست استانداری خراسان رضوی رونمایی شد.