برنامه‌های هفته پژوهش اعلام شد

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: قرار است در هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور تجلیل شود.

دکتر بختیاری دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه هفته ملی پژوهش با شعار پژوهش، فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی و سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: امسال نوآوری‌هایی نسبت به سال قبل داشتیم و امیدواریم از طریق این نوآوری‌ها تعداد قراردادها بیشتر شود.

وی افزود: در بین ۷۰ هزار پژوهشگر تعدادی را انتخاب کردیم و در این مسئله رقابت بسیار جدی بوده است.

دکتر بختیاری  با اشاره به ضرورت تحول در نظام آموزش عالی، گفت: امیدواریم مستندات خوبی از نمایشگاه هفته پژوهش برای سال آینده ارائه دهیم تا پیام پژوهشی کشور در یک کتاب ارائه شود.

* جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده

دکتر بختیاری  گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده ۲۵ آذر ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که برای این جشنواره ۱۷۱ پرونده به دبیرخانه ارسال شده و در ۷ کمیته علمی برگزیدگان پژوهشی در بخش‌های دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها، فناوران و مراکز پژوهشی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: هدف این است که افراد با کار علمی و تحقیقاتی قوی در سطح ملی تجلیل شوند.

دکتر بختیاری  گفت: جشنواره برترین‌های دانش‌آموزی نیز ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود که امسال نسبت به دو سال گذشته حجم گسترده‌تری از شعارهای پژوهشی دانش‌آموزان عرضه شده است.

وی افزود: ۲۱ دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همکاری وزارت علوم تجلیل می‌شوند.

* برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار

دبیر برگزاری هفته پژوهش گفت: سال گذشته قرارداد انتقال فناوری حوزه فن‌بازار ۲۵ میلیارد تومان بود که امسال هم استقبال خوبی از داخل و خارج شده است و امیدواریم با رونق بیشتری همراه باشند.

* جشنواره ایده‌های برتر

دکتر بختیاری  اظهار داشت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ایده تاکنون دریافت شده که قرار است ارزیابی شود.

وی افزود: جشنواره ایده‌های برتر با دو هدف رونق‌یافتن فرایند عرضه ایده و آموزش ایده‌پردازان در طول ارزیابی انجام می‌شود.

* برنامه‌های استانی هفته پژوهش

وی اضافه کرد: پژوهش نباید فقط در تهران و فقط در دانشگاه‌ها باشد. به همین دلیل امسال یک هفته قبل از برگزاری هفته پژوهش در تهران در تمام استان‌ها برنامه هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: جلسه هماهنگی وزیر علوم، وزیر کشور و ۳۱ استاندار ۱۷ آذرماه برای برگزاری هفته پژوهش دراستان‌ها انجام می‌شود.

دکتر بختیاری  گفت: اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و همچنین نشست‌های انجمن های علمی نیز ۲۵ آذر ماه برگزار می‌شود.

لینک خبر