نهمین جشنواره ملی دانشجویی حرکت امسال برای اولین بار در کشور میزبان جدیدترین و مدرترین غرفه دانشجویی به همت دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری می باشد.

علی خیابانی رئیس شورای راهبردی انجمن های علمی دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی توضیحاتی را در خصوص غرفه مذکور عنوان کرد و گفت: اولین غرفه هوشمند در تاریخ برگزاری جشنواره ملی حرکت توسط دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و اجرا خواهد شد که معرف تلاش و پشتکارعلمی یک ساله ۲۹انجمن علمی دانشگاه حکیم می باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش تیم علمی اجرایی این پروژه افزود:یکی از مهم ترین دلایل ساخت این غرفه بصورت هوشنمد استفاده از دانش و علم روز دنیا است چراکه جوانان ایرانی می توانند با دانشی ذاتی و برخورداری از هوش بالا با جدیدترین تکنولوژی های دنیا به رقابت بپردازند.

خیابانی، تغییر تم غرفه از حالتی به حالت دیگر، جابجایی وسایل داخلی غرفه در صورت عدم اشغال فضای مکانی و تفاوت در طراحی معماری غرفه به نحوی که فضای داخلی و خارجی غرفه را از یکدیگر مجزا می نماید وهمچنین سیستم سخن گوی خودکار و هوشمند را که قابلیت گفتاربه سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه را دارا می باشد را بخشی از مزیت ها و کاربردی بودن این پروژه عنوان کرد.

وی همچنین قابلیت تجاری سازی و کمک به رشد اقتصادی را در کنار دیگر ویژگی های غرفه هوشمند عنوان کرد و خواستار توجه و حمایت مسئولین دانشگاهی و بازارتجارت و صنعت شد.

خیابانی ،علاوه بر اعلام خبر ساخت غرفه هوشمند از طراحی و ساخت ربات انسان نما در نهمین جشنواره حرکت خبرداد و گفت:یکی از دستاوردهای دانشجویان در جشنواره، ساخت هوش مصنوعی با نام “پویان” می باشد که با عزمی راسخ وارد این رقابت علمی خواهد شد. و

وی دلیل انتخاب این نام را تحرک و تلاش شبانه روزی تیم ۶نفره دانشجویان دانشگاه حکیم عنوان کرد که طی۴۵روز توانستند در راستای اهداف جشنواره حرکت که شامل اختراع،ابتکار،آموزش و فناوری می باشد اشاره کرد. پویان در ۴فاز “شنیدن، صحبت کردن، متحرک سازی و برخورداری از شناخت و پاسخ گویی به عواطف انسان ها،در نزدیک ترین حالت به انسان شبیه سازی شده است که میزبان بازدیدکنندگان کشوری و بین المللی از غرفه دانشگاه حکیم سبزورای را برعهده خواهدداشت.

منبع: معاونت فرهنگی و اجتماعی