برگزاری نمایشگاه و مسابقه ماشین های الکتریکی

با همت و تلاش دانشجویان انجمن مهندسی برق و دکتر حاجی آبادی، نمایشگاهی تحت عنوان ” طراحی وساخت و تجاری سازی ماشین های الکتریکی و مغناطیسی” در سوله شماره ۵ برگزار شد.

در این نمایشگاه طی ۳ روز ساخته های دانشجویان به نمایش گذاشته شده و در روز پایانی، در بین گروه های شرکت کننده در ۴ سطح طراحی، ساخت، تجاری سازی و مستندسازی مسابقه برگزار شد و دانشجویان مبانی اصلی، معایب، مزایای طرح ها، و برآورد هزینه های طرح خود را عنوان نمودند.

.

SONY DSC    SONY DSC    SONY DSC

.

 تیم داوری مسابقات نیز شامل آقایان دکتر بقایی، رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دکتر حاجی آبادی، دکتر صمدی و دکتر ایلدر آبادی از اعضای هیأت علمی گروه برق، مهندس قلعه نوی حامی علمی و عملی مسابقه و همچنین خانم استاجی، رییس خانه ربات سبزوار بود که به همراه تعدادی از دبیران گروه های شرکت کننده، داوری مسابقات را بر عهده داشتند.

.

 SONY DSC   SONY DSC   SONY DSC

دکتر حاجی آبادی، عضو هیأت علمی گروه برق و داور مسابقات در رابطه با این نمایشگاه اظهار داشت:

« در بین دانشجویان رشته های فنی و مهندسی این قابلیت وجود دارد که نکات تکنیکی و فنی یادگیری شده را روی تجهیزات خاص پیاده سازی نمایند و تجربه فنی و مهندسی طراحی و ساخت پیدا کنند. نگاه بلند مدت ما به این صورت است که دانشجویان به این سمت سوق پیدا کنند که طرح های خود را تجاری سازی کرده و شرکت های دانش بنیانی را در سال های آینده راه اندازی نماییم. مبنای مسابقه علاوه بر تجربه فنی ایجاد نشاط بین دانشجویان است تا فضایی ایجاد شود که دانشجویان علاوه بر ارائه ایده ی فنی، خود نیز به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.»

تهیه و تنظیم مصاحبه و عکس:

زهرا دهنوی دانشجو رشته برق و خبر نگار روابط عمومی