رئیس دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری از برگزاری نشست تخصصی مجازی با موضوع مدیریت اصولی و جامع بارش ها و کنترل پایدار سیلاب در این دانشکده خبر داد.

 دکتر قلیچی پور در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت:  از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ و در پی بروز مشکلات جدی ناشی از بارش های بهاره، دانشگاه حکیم سبزواری به صورت مستمر تلاش کرده است در یافتن راهکارهای مناسب برای مدیریت صحیح و علمی این بارش ها و حداکثر استفاده از فرصت پیش آمده برای مدیریت منابع آبی منطقه با نهادهای مرتبط در سطح شهرستان و استان همکاری و همراهی نماید.

رئیس دانشکده جغرافیا و علوم محیطی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در همین راستا طی سال ۱۳۹۸ دانشکده جغرافیا و علوم محیطی جلسات تخصصی متعدد با مسئولین و کارشناسان مرتبط برگزار و راهکارهای کارشناسی خود را ارائه نموده است.

وی ادامه داد: با عنایت به تداوم مشکلات مرتبط با بارندگی ها در بهار ۹۹، اعضای هیئت علمی این دانشکده در روز پنجشنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت با برگزاری نشست تخصصی مجازی در زمینه مدیریت اصولی و جامع بارش ها و کنترل پایدار سیلاب به بررسی شرایط موجود و راهکارهای عملیاتی پرداختند.

دکتر قلیچی پور با اشاره به اینکه در این نشست بر وجود راهکارهای مناسب برای پیشگیری پایدار از خسارات ناشی از بارش ها در سطح شهرستان و منطقه و بهره مندی حداکثری از مواهب ترسالی تاکید شد، اظهار داشت: مقرر شد در جلسه ای که در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت به صورت مجازی برگزار می گردد با دعوت از معاونین محترم سیاسی و امنیتی و عمرانی فرمانداری ویژه سبزوار و رؤسای محترم ادارات امور منابع آب و منابع طبیعی و کارشناسان صاحب تجربه شهرستان اقدامات لازم برای پیشگیری از افزایش خسارات ناشی از سیلاب و آب گرفتگی و هدر رفت این نعمت الهی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرند.