نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز علمی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹ کشور، با حضور معاون امور روابط عمومی وزارت علوم به میزبانی دانشگاه حکیم سبزورای برگزار شد.

*روابط عمومی‌ها تدوین برنامه های راهبردی و مدون را در دستور کار قرار دهند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون امور روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشستکه صبح روز دوشنبه برگزار شد، گفت: روابط عمومی‌ها تدوین برنامه های راهبردی و مدون یکساله و چندساله در حوزه فعالیت های خود را در دستور کار قرار دهند.

دکتر ندا شفیعی با تاکید بر اینکه باید از روزمرگی ها در روابط عمومی عبور کنیم، افزود: روابط عمومی ها جایگاه افراد شایسته، پرانگیزه و متخصص است.

وی اظهار داشت: در مبحث مسئولیت اجتماعی رسالت بزرگی بر عهده روابط عمومی ها قرار دارد و هنر روابط عمومی ارتباط و تاثیرگذاری بر جامعه هدف است.

معاون امور روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: برای نقش آفرینی در توسعه جامعه و یک مجموعه، باید خود توسعه یافته بود از اینرو شایستگی و تخصص در نهاد روابط عمومی اهمیت فراوانی دارد.

*روابط عمومی مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان و جامعه است

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست با تبریک دهه کرامت و هفته روابط عمومی ها، گفت: روابط عمومی مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان و جامعه است.

دکتر محمد علی زنگنه اسدی افزود: خط مقدم جبهه سازمانها روابط عمومی ها به حساب می آیند.

وی با اشاره به دیکتاتوری رسانه‌ای حاکم بر جهان و تحریف واقعیت ها در پی این سلطه رسانه ای، گفت: روابط عمومی ها در جهاد تبیین بیش از هر بخش دیگری در سازمان ها نقش دارند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اقناع مخاطبان را از جمله رسالت و ماموریت های سنگین روابط عمومی ها برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با ایجاد رابطه سازنده و مثبت با جامعه هدف بتوانند مخاطبان و ذینفعان خود را متقاعد نمایند.

*تلاش در جهت تاثیرگذاری دانشگاه در سطح کلان و هویت بخشی

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این نشست ارتقای تاثیرگذاری دانشگاه در سطح شهرستان و کشور را از جمله رسالت های مدیریت روابط عمومی این دانشگاه برشمرد.

دکتر امین کوشکی گفت: اطلاع رسانی دستاوردها و پتانسیل های علمی و پژوهشی و موفقیت های پژوهشگران دانشگاه در سطح شهرستان، بازدیدهای دانش آموزی از دانشگاه و برگزاری همایش های آشنایی با رشته های دانشگاهی برای داوطلبان آزمون سراسری از جمله برنامه های انجام شده توسط روابط عمومی دانشگاه در این راستا بوده است.

وی گفت: هویت بخشی به دانشجویان مبحث مهم دیگری است که در برنامه کاری ما قرار دارد و پیاده‌راه مشاهیرشهرستان و مفاخرعلمی دانشگاه در همین راستا ایجاد شد.

دکتر کوشکی با تشکر از حمایت های رئیس دانشگاه از روابط عمومی، اظهار داشت: خوشبختانه با نگاه و توجه ویژه رئیس دانشگاه، با ارتقای حوزه روابط عمومی به مدیریت روابط عمومی و حوزه ریاست موافقت شد.

وی با تشریح دیگر فعالیت های روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: تاریخ شفاهی دانشگاه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله ویراستاری است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: بحث برند سازی دانشگاه از طریق انعقاد قرارداد با رادیو فرهنگ و صداوسیمای خراسان رضوی دنبال شد و در طی یکسال گذشته بیش از سی عنوان گزارش خبری در صدا و سیما از فعالیت های دانشگاه حکیم سبزواری منعکس شده است.

انتخاب دبیر منطقه

در ادامه این نشست انتخاب دبیر روابط عمومي دانشگاه ها و پارک هاي علم و فناوري منطقه ۹ کشور برگزار شد که دکتر امین کوشکی، مدير روابط عمومي دانشگاه، با کسب اکثريت آراء به مدت دوسال به عنوان دبير روابط عمومی های دانشگاه، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری منطقه ۹ کشور برگزیده شد. 

*برگزاری کارگاه و رونمایی دستاوردها

سپس “کارگاه ارتباط موثر در روابط عمومی ها” با تدریس خانم دکتر شفیعی معاون امور روابط عمومی وزارت علوم ویژه مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه ۹ کشور و مدیران روابط عمومی ادارات شهرستان سبزوار برگزار شد.

در پایان این کارگاه از کتاب “خانه ای به وسعت جهان” با حضور معاون امور روابط عمومی وزارت علوم رونمایی شد.

این کتاب شامل ۳۴ یادداشت از پژوهشگران و دانشگاهیان در خصوص دوران شیوع کرونا است که توسط روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری تهیه و چاپ شده است و ویراستار علمی این کتاب دکتر امین کوشکی، تدوین و گردآوری آن توسط الهه رامشینی و طراحی و صفحه آرایی آن توسط هاجر رکن‌آبادی صورت گرفته است.

همچنین در این برنامه از سامانه تور مجازی سه زبانه دانشگاه حکیم سبزواری رونمایی شد و از مدیران روابط عمومی دوره های گذشته دانشگاه حکیم سبزواری تقدیر به عمل آمد.


*ادای احترام به شهید غیرت

در پایان این نشست یک روزه معاون امور روابط عمومی وزارت علوم و هیات همراه با همراهی مدیران روابط عمومی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور بر مزار مطهر شهید غیرت حمیدرضا الداغی حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه و ادای احترام، جایگاه والای این شهید سرافراز را گرامی داشتند.