معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری از به روزرسانی زیرساخت جدید آموزش های مجازی این دانشگاه جهت برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی خبر داد.

دکتر محمدرضا معین فرد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تعطیلی بخش آموزش دانشگاه ها به سبب شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کلاس های آموزشی، گفت: با توجه به توسعه زیر ساخت های فناوری، کلاس ها به صورت مجازی و در زیر ساخت نرم افزار (Adobe Connect) برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد با هماهنگی مدیریت فناوری اطلاعات و مرکز آموزش های آزاد و مجازی برنامه ی آموزشی لازم به منظور برگزاری کلاس های مجازی تهیه و در اختیار کلیه ی استادان و دانشجویان قرار گیرد.

دکتر معین فرد اظهار داشت: همچنین جهت رفع کمبود احتمالی فضای فیزیکی کلاس های درس در ایام پس از تعطیلات و لزوم تکمیل برنامه آموزشی و کلاسی دانشجویان مطابق قوانین و مقررات آموزشی مقرر شد امکان برگزاری کلاس های جبرانی در ساعات ۱۲ الی ۱۴ و ۱۸ الی ۲۰ پس از تعطیلات فراهم گردد.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه حکیم سبزواری نیز در گفتگویی با روابط عمومی با اشاره به بروزرسانی سایت آموزش های مجازی دانشگاه گفت: تعریف دروس مختلف برای اساتید با امکان مدیریت محتوی آفلاین و آنلاین درس، امکان ثبت نام دانشجویان برای هر کلاس و رصد میزان مراجعه و عملکرد دانشجو، امکان قراردادن محتوی آفلاین (شامل مطالب و فایلهای آموزشی، فیلم های آموزشی و …) از جمله امکانات سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه حکیم سبزواری است.

دکتر بقایی نژاد امکان برگزاری کلاس آنلاین، امکان برگزاری آزمون آنلاین؛ و امکان قراردادن تکالیف و دریافت پاسخ از دانشجویان و ثبت نمره توسط مدرس را از دیگر امکانات این سامانه برشمرد.

لاز به یادآوری است آدرس سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه حکیم سبزواری elearning.hsu.ac.ir می باشد.