اطلاعات دانشگاه حکیم سبزواری در انجمن جهانی دانشگاه ها وابسته به یونسکو (International Association of Universities) و همچنین در کتاب بین المللی دانشگاهها (International Handbook of Universities) به روز رسانی شد.

دکتر علی خوش سیما مدیر همکاریهای بین المللی دانشگاه اضافه کرد: انجمن بین المللی دانشگاهها یک سازمان وابسته به یونسکو است که به صورت مستقل، دوزبانه (انگلیسی و فرانسه) و غیر دولتی عمل می کند. این انجمن با شعار “The Global Voice of Higher Education” می کوشد با به روزرسانی اطلاعات تمامی دانشگاههای دنیا، راه را برای تبادلات آکادمیک بیشتر و دیپلماسی علمی  فعال هموار نماید. این انجمن در سال ۱۹۵۰ تشکیل شده است و به تازگی هفتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است.

کتاب بین المللی دانشگاهها (International Handbook of Universities) نیز به صورت هرساله توسط انتشارات Palgrave Macmillan مستقر در انگلستان منتشر می شود. این کتاب از سال ۲۰۱۹ به بعد به صورت الکترونیکی (e-format) منتشر می گردد که در بردارنده اطلاعات دانشگاهها در زمینه های مختلف است.

دکتر خوش سیما افزود: از طرف مراجع فوق، شناسه IAU-016158 به دانشگاه حکیم اختصاص داده شده است که در ویکیپدیای دانشگاه نیز به روز رسانی شده است.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت این انجمن به آدرس https://www.whed.net/home.php مراجعه نمایند.