آئین غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت هفته دفاع مقدس و مقارن با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، مسئولان و همکاران دانشگاه برگزار شد.
دکتر زنگنه اسدی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر، گفت: گرامی می داریم هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی را که جانانه اجازه ورود به حریم و حرم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دشمنان اسلام ندادند.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: همین طور تبریک عرض می کنیم تقارن این ایام را با آغاز سال جدید تحصیلی، امیدواریم به همت شما بزرگواران سالی توام با کیفیت آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی در تراز نظام اسلامی رقم بزنیم.


دکتر زنگنه اسدی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر افزود: عملیات اخیر جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام اسلامی را محکوم می کنیم و امیدواریم همه ما با بصیرت ادامه دهنده راه شهدای بزرگوار دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای اسلام ناب از صدراسلام تا به امروز باشیم.
وی ادامه داد: همه ما می دانیم این اغتشاشات را نمی توان چیزی فراتر از دیکتاتوری رسانه ای ایادی استکبار قلمداد کرد.


رئیس دانشگاه ادامه داد: متاسفانه دیده می شود برخی از دانشگاهیان و باسوادان جاهل هم به این دیکتاتوری رسانه ای تن می دهند.
دکتر زنگنه اسدی با اشاره به اینکه عده‌ای از دانشگاهیان هم نوا با شایعات و دروغ پردازی های دشمنان اسلام در تحریک احساسات مردم و حمایت از هنجارشکنی ها مشارکت کردند، یادآور شد: تصمیم سختی در خصوص آن دسته از دانشگاهیانی که نقش لیدری در اغتشاشات اخیر داشتتند، گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم ضمن ایام عزاداری روزهای پایانی ماه صفر را تسلیت و با یادآوری رشادت ها و خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی این ایام را به همکاران و دانشجویان تبریک و اظهار امیدواری کرد سال تحصیلی پیشرو سالی سرشار از موفقیت های علمی و آموزشی و فرهنگی برای جامعه دانشگاهی کشور باشد.

حجت الاسلام ایمانی خواه در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر و تحرکات دشمنان اسلام با محکومیت این اغتشاشات و حمایت از سبزپوشان نیروی انتظامی به آسیب دیدگان و داغدیدگان آشوب‌های اخیر تسلیت گفت.

در ادامه شرکت کنندگان در مراسم با گلاب مزار شهدای گمنام را شستشو دادند و با نثار گل و خواندن فاتحه یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشته و با آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.