به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها ) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر، اعضای هیات علمی خانم دانشگاه حکیم سبزواری با اعضای هیات رییسه دانشگاه در سالن کنفرانس دانشگاه گفتگو کردند.
این نشست به جهت بررسی بهتر مسایل بانوان هیات علمی در فضای گفت و شنود اجرا گردید. از دغدغه های مهم بانوان، ایجاد فضای فرهنگی مناسبی در راستای اعتلای فکری و معنوی دانشجویان متناسب با محیط دانشگاه، فراهم شدن تسهیلات راحت تر در جهت پژوهش و ارتقای اعضای هیات علمی خانم با توجه به مسئولیت زیاد آن ها در عرصه آموزشی در دانشگاه و همزمان همسری و مادری در محیط خانواده، برداشته شدن الزام کلاس های موظفی در سه روز کاری و فراهم شدن تسهیلاتی در راستای حضور در اتحادیه های زنان مسلمان کشورهای اسلامی، بود . در حاشیه به بررسی حق عایله مندی بانوان در حقوق و مزایا نیز پرداخته شد.
در پاسخ اعضای هیات رییسه دانشگاه ضمن توجه بیشتر بانوان هیات علمی به چارچوب قانونی قواعد اجرایی و بالادستی، تلاش در راستای حل مشکلات آموزشی و پژوهشی را نیز در دستور کار قرار دادند .
مدیر امور حقوقی دانشگاه نیز از تلاش دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای برابری حق عایله مندی و مطرح شدن آن در صحن علنی مجلس در آینده نه چندان دور داد.
در ادامه دفتر مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه ضمن تشکر از همراهی هیات رییسه و اعضای هیات علمی بانوی دانشگاه، در خواست بکارگیری زنان فرزانه، مجرب،دانشمند و عاقل طبق سخنان مقام معظم رهبری در رده های گوناگون تصمیم سازی و تصمیم گیری دانشگاه را خواستار شدند.
بانوان هیات علمی ضمن توجه به تفاوت مردان و زنان، درخواست کردند حقوق خود در قوانینی نظیر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بخش ابلاغی مربوط به دانشگاه ها مطالبه کردند و باتوجه به اینکه طبق ابلاغ این بخشنامه، لازم است ۵% از اعتبارات پژوهشی دانشگاه به مطالبات مرتبط با خانواده و رشد جمعیت اختصاص یابد و به همین خاطر خواستار اعلام طرح های پژوهشی خود به معاونت پژوهشی دانشگاه شدند. در انتهای جلسه با حضور خانم دکتر عسگری از اساتید مجرب علمی و فرهنگی دانشگاه از نمایندگان فعال در حوزه بانوان از اعضای هیات علمی، تقدیر به عمل آمد.