معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۱۳۷۲ ساعت خدمات مشاوره‌ای رایگان در قالب طرح مشاوره ای “کال سنتر” در دوران کرونا به شهروندان و دانشجویان ارائه شد.

دکتر فاطمه صادقی فر در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه افزود: این خدمات به ۱۰۲۵ نفر از شهروندان و دانشجویان از شهرهای مختلف و شهروندان سبزواری شامل ۶۶۵ دانشجو و ۳۶۰ شهروند ، از ۱۳ فروردین ماه تا ۲۸ تیرماه سال ۹۹ ارائه شده است.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: موضوعاتی همچون اضطراب (اضطراب کرونا – اضطراب امتحان)، روابط بین فردی، ارتباط بین زوجین، ارتباط با فرزندان، وسواس(وسواس فکری_عملی)، افسردگی، ترس از دست دادن عزیزان به دلیل ویروس کرونا، اختلالات خلق وخو در ایام قرنطینه، تاب آوری در زندگی به سبک جدید، مشکلات تحصیلی و عدم هماهنگی فرزندان با سبک جدید آموزش، بحران سوگ (به دلیل عدم امکان دلجویی و تخلیه روانی بازماندگان ناشی از فوت عزیزان به لحاظ شرایط ومحدودیت های خاص پیش آمده در دوران کرونا در سوگواری خاص و متفاوت) و اختلافات زناشویی در صدر موارد تماس های شهروندان با سامانه کال سنتر بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری خاطر نشان کرد: ۱۶ نفر از اساتید دانشگاه و مشاوران مجرب در قالب این طرح پاسخگوی تماس گیرندگان بودند و مشاوره های لازم را به آنان ارائه دادند.

دکتر صادقی فر افزود: درصد بالایی از تماس گیرندگان به تناسب نوع مشکل خود از ۲ الی ۵ جلسه مشاوره بهره مند شده اند.

وی یادآور شد: همچنین در طی تماس های شهروندان با کال سنتر، ۷۵ نفر از همشهریان وخانواده هایی که نیاز به زوج درمانی ومشاوره خانوادگی  داشته اند با معرفی به کلینیک های مشاوره به صورت حضوری و رایگان از خدمات مذکور بهره مند شده اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات سامانه مشاوره کال سنتر، به دلیل استقبال شهروندان و همچنین بازگشت دوباره اپیدمی ویروس کرونا با شعار “ایران را سرشار از همدلی کنیم ” در راستای همدلی وبازگشت آرامش روحی هموطنان همچنان ادامه خواهد داشت.