معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری از پذیرفته شدن دو هزار و ۷۶۸دانشجوی جدید در سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نیمسال تحصیلی ۹۷-۹۶ این دانشگاه خبر داد و گفت: با معرفی اسامی دانشجویان جدید الورد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فرایند ثبت نام این دانشجویان از نیمه شهریورماه آغاز شد.

دکتر بهمن کروجی افزود: از میان ۲۷۶۸ دانشجوی جدید الورود معرفی شده به دانشگاه، ۲۴ نفر مقطع دکتری، ۸۹۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، شبانه و پردیس و ۱۸۴۹ نفر درمقطع کارشناسی در دو نوبت روازنه و شبانه می باشند.
وی با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام دانشجویان روزانه مقطع کارشناسی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه آغاز شده است، اظهار داشت: دانشجویان کارشناسی جدید الورد تا ساعت ۱۲ امروزچهارشنبه ۲۹ شهریورماه زمان دارند که جهت ثبت نام اینترنتی به سایت دانشگاه مراجعه و فرایند ثبت نام خود را کامل کنند پس از این مهلت سایت جهت جمع بندی نهایی بسته می شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به اینکه امسال یک رشته تازه تاسیس (روانشناسی) به جمع رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه افزوده شده است درصدی رشد نسبت به سال گذشته را در مجموع ورودی های جدید شاهد باشیم.
 دکتر کروجی ادامه داد:  فرایند ثبت نام حضوری، تحویل مدارک و شروع کلاس ها در تمامی مقاطع در اول مهرماه خواهد بود.
وی  با اشاره به اینکه امسال شروع ترم اول تحصیلی برای همه مقاطع  را  روز اول مهرماه تعریف کرده ایم، عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی  صورت گرفته امسال تمامی مقاطع  در یک زمان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
 دکتر کروجی با تاکید بر اینکه تمام پیش بینی ها و تمهیدات برای آغاز سال صورت گرفته است، افزود:  تمامی اساتید و اعضای هیات علمی، گروه ها و دانشکده ها، امکانات آموزشی و رفاهی برای شروع یک سال خوب تحصیلی آماده هستند.
وی شروع با تاخیر ترم تحصیلی  را باعث افت کیفیت  آموزشی برای دانشجو و همچنین اختلال در فرایند کاری و آموزشی اساتید برشمرد و اظهار داشت:  از دانشجویان می خواهیم بر طبق تقویم آموزشی اعلام شده دانشگاه  بر حضور فعال درامر آموزش توجه داشته باشند و از اول مهرماه  درکلاس های خود حضور داشته باشند.