توفیق تیم دانشجویی ریاضی در مسابقات ریاضی دانشجویان کشور

*

سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری ریاضی دانشجویان کشور با حضور برترین استعدادهای ریاضی از ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری به همت انجمن ریاضی کشور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان کرمان برگزار و دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کسب رتبه ۱۷ تیمی در بین ۳۷ دانشگاه کشور شد.

این مهم در حالی صورت گرفته است که بسیاری از دانشگاه های مطرح و صاحب نام کشور مانند علم و صنعت ایران، گیلان، سمنان، مازندران، شاهرود و … پس از دانشگاه حکیم در رتبه های بعدی قرار گرفته و این در حالی است که دانشگاه حکیم از سال گذشته اقدام به شرکت فعال در این مسابقات نموده است.

شایان ذکر است که سرپرست تیم اعزامی را آقای دکتر وطن دوست بر عهده داشته و نیز اینکه تیم اعزامی ریاضی دانشگاه به سرپرستی سرکار خانم دکتر پورخاندانی در سال گذشته نیز در بین ۴۳ دانشگاه، موفق به کسب رتبه ۲۶ تیمی گردیده بود.

سنجش قوه خلاقیت و قدرت استدلال ریاضی و نهایتا شناسایی افراد برگزیده جهت اعزام به المپیاد جهانی ریاضی از اهداف عمده این مسابقات می باشد.

دکتر جواد حدادنیا، رئیس  دانشگاه نیز ضمن تقدیر از زحمات و تلاش دانشجویان، سرپرست گروه و مسئولان ساعی دانشکده ریاضی، برای ایشان در تداوم راه آرزوی توفیق و بهروزی نمود.

*